Zbog čega je bitno kupovati domaće brendove?

Ova godina naučila nas je mnogim stvarima, uključujući važnosti strpljenja, zajednice ali i značaju domaćih proizvođača i brendova. Najveći doprinos ovome, imala je delatnost proizvodnje hrane, koja je pružala ključnu pomoć u stabilizaciji snabdevanja trgovinskih lanaca, u vreme kada su ljudi, zbog nepredvidivog toka pandemije, iz staha i panike u potpunosti iracionalno trošili novac i vršili nabavku neočekivanih razmera. 

Mnogi proizvođači hrane su tako tokom krize postali vidljiviji potrošačima, ne samo u okviru trgovinskih lanaca, već i na brojnim platformama, koje su nastale iz različitih potreba kupaca i proizvođača. Pa se tako, u vreme karantina, prvi put susrećemo sa online ponudom sa pijace, koju je Vlada iznašla kao rešenje za pomoć malim proizvođačima da opstanu tokom krize.

Na ovaj način, kupci su mogli da dođu do povoljnog sezonskog voća i povrća, a ovo je za mnoge od njih, bio prvi susret sa značajem domaće privrede i podrške domaćim proizvođačima. Ne samo kada je reč o proizvodnji hrane, podrška domaćim brendovima je jako bitna generalno, zbog povoljnih uticaja na ekonomiju matične države, ali i zbog ekoloških faktora. 

U nastavku teksta informišite se o značaju davanja podrške domaćim proizvođačima, te sledeći put pažljivo birajte odakle je proizvod za koji ste spremni da date svoj novac!

Domaći brendovi nude proizvode proverenog kvaliteta

Domaći brendovi neretko imaju bolji kvalitet nego strani proizvođači hrane i lanci takozvane brze mode. 

Modna industrija

Malo je poznato da mnoga imena velikih modnih lanaca, sirovine, odnosno materijal za svoje proizvode pribavljaju upravo u Srbiji. Naime, Srbija je poznata po tekstilnoj industriiji, koja izvozi čak 37.4% svojih sirovina u Italiju, 13% u Nemačku, 9.7% u Rusiju. Najveći modni lanci poput Moda Vere, Espirita i drugih, upravo u Srbiji pribavljaju tekstilne sirovine.

Garedrober ženske odeće sa košuljama

Dalje se materijali šalju na obradu, najčešće u Azijske zemlje, gde se daje značaj kvantitetu pre negoli kvalitetu, zbog potrebe brze mode da se napravi što više komada garderobe za što kraće vreme. Naši brendovi, s druge strane, koriste najkvalitetnije materijale, najčešće potekle iz naše zemlje, ali osnovna razlika je u tome da nemaju masovnu proizvodnju, te je kvalitet izrade mnogo bolji.

Odličan primer je ovaj srpski brend koji nudi najkvalitetniji veš od finog pamuka. Pažljivo izrađen i modernog dizajna, ovaj brend zaista predstavlja normu standarda u proizvodnji, i kao takav zavređuje sve pohvale i pažnju domaćih kupaca. 

Za dugo trajanje vašeg veša, vrlo je bitan način na koji ga održavate, te vodite računa da to radite na pravilan način. 

Prehrambena industrija

Srpski prehrambeni brendovi poznati su svuda u svetu, a istraživanja ukazuju na to da i srpski kupci češće veruju domaćim proizvođačima! Ne samo kada su u pitanju brendovi, već se i domaće voće i povrće našlo na listi omiljenih kupovina srpskog prosečnog potrošača. 

Razlog tome je, naširoko rasprostranjeno uverenje, da naši proizvođači ne koriste aditive i druge dodatke kako bi produžili svežinu voća i povrća. 

Ovo mišljenje, defitnivno ima činjeničnu potporu, budući da je zaista logično da domaći proizvodi zahtevaju manje dodataka za produžetak svežine, jer je period transporta značajno manji. Tako se gotovo juče obran plod može naći več sutradan na policama supermarketa ili tezgi vaše omiljene pijace!

Uticaji na ekonomiju kupovinom domaćih proizvođača 

Neretko se čuje popularna floskula liberalne ekonomije koja tvrdi da svako za svoj novac treba da kupi najviše i najbolje. No, ne treba zapadati u zamku ovog mišljenja. Naime, ono je u direktnoj povezanosti sa konzumerizmom, a ideja da se kvalitet meri prema odnosu količine i cene koju možemo dobiti za novac, pojednostavljena je i neplodonosna u širem kontekstu.

Ukoliko bi se zapitali gde ide naš novac od kupljenog proizvoda, moguće je da bi momentalno revidirali naše potrošačke navike. Pa smo tako, za vreme pandemije, čak i po cenu da nudi skuplji proizvod, radije kupovali od komšije ili sugrađana kome je to bio uslov preživljavanja, negoli od velikih trgovinskih lanaca.

Kada uopštimo ovo, shvatimo da je slično i sa većim proizvodnjama i fabrikama, te da ukoliko kupujemo iz fabrika u kojima rade naši sugrađani, pomažemo opstanak ne samo njih, već i njihovih porodica. 

Na taj način domaća privreda gradi zajedincu, ne samo osnaživajući porodice i sugrađane, već i time što sav prihod, porezi i profit domaćih proizvođača ostaju unutar države. Od tog novca, kasnije se grade bolnice, putevi i obrazovne ustanove, koje predstavljaju stub svakog drušva.

Kupovinom domaćih proizvoda, na taj način ulažete u budućnost sledećih generacija!

Takođe, domaći proizvođači imaju mnogo manje troškove transporta, što dodatno može sniziti cenu proizvoda, ili čak, ostaviti prostora za povećanje cene rada, što je dodatan benefit za celu zajednicu.

Prodaja voća i povrća na mini pijaci

Ekološki benefiti kupovine domaćih brendova 

Ne samo zbog smanjenja cena proizvoda, smanjenje transporta direktno utiče na emisiju štetnih gasova u atmosferu, i na taj način predstavlja značajan doprinos životnoj sredini. Ovo se naročito ogleda kroz tekstilnu i modnu indutriju, koja predstavlja drugu po redu industriju koja doprinosi zagađenju planete, odmah nakon naftne industrije!

Prilikom transporta odeće emituje se ogromna količina ugljen dioksida, a neka predviđanja kažu da ukoliko modna industrija nastavi ovim tempom, biće odgovorna za čak četvrtinu ukupno proizvedenog ugljen dioksida u zemljinoj atmosferi! 

Zbog toga je kupovina domaćih modnih i tekstilnih proizvođača, od ogromne važnosti za ekologiju i dobrobit planete! 

Podrška domaćim modnim brendovima jako je bitna jer je neretko kvalitetnija, te nam služi mnogo duže. Čak i kada su domaći brendovi skuplji, razlog tome je uglavnom kvalitet materijala korišćen u izradi odeće. 

Pa tako, kaput nećete morati da kupujete sezonski, već ćete ulaganjem u jedan kvalitetan komad garderobe uštedeti na duže staze, a planetu spasiti od zatrpavanja nepotrebnim otpadom i potencijalne ekološke katastrofe

Zbog svega navedenog, jasno je da je podrška domaćih brendova i proizvođača, u gotovo svim sektorima pravilna i ispravna odluka, koja će doneti dobro ne samo vašim sugrađanima i državi, već i vama samima! 

Kvalitetno zdravstvo i obrazovanje, finansira se direktno od poreza, dok je planeta na kojoj živimo samo jedna, te je krajnje vreme da shvatimo da sebični individualizam nije održiv na duže staze, te da ukoliko želimo da zaštitimo sopstveni život i interese, moramo ujedno misliti i sarađivati sa drugima!