Dobre stvari

Važnost dobro organizovanog prostora – Preduslov za bolju produktivnost i bolje poslovne rezultate

Velike promene koje su se dogodile na globalnom nivou u poslednjih nekoliko godina, neminovno su dovele i do značajnih promena u načinu vođenja i organizovanja posla. Mnoge velike kompanije, suočene sa pandemijom Korona virusa i svetskom ekonomskom krizom, odlučile su da dobar deo radnika preusmere na rad od kuće. Ono što je nekada bilo gotovo nezamislivo, danas je norma. Ipak, postavlja se pitanje, koje su prednosti i mane takvog načina rada i da li kancelarije predstavljaju bolje organizovan prostor za rad? Bilo da se posao vrši u prostorijama kompanije ili od kuće, nepobitna je činjenica da dobro organizovan prostor predstavlja preduslov za visoku efikasnost i produktivnost.

Ušteda vremena

Svi znamo da papirologija može da se pretvori u noćnu moru ukoliko se o njoj ne vodi dovoljno računa ili se ne radi na vreme. Pokušajte da koristite sistem arhiviranja koji funkcioniše, bilo da se radi o digitalnom prostoru ili ormariću za arhiviranje u vašoj kancelariji. Korišćenje uredno organizovanih fascikli za praćenje važnih računa ili e-poruka može uštedeti ogromnu količinu vremena. Dobre organizacione veštine mogu osloboditi preko potrebne sate svakog dana. Pored organizovanja papirologije, važno je da organizujete i svoje vreme. Na ovaj način, moći ćete da se fokusirate na svoje ciljeve i steknete perspektivu o prioritetima. Razmislite i o korišćenju planera, kalendara ili digitalnih upozorenja na računaru ili telefonu kako bisteuvek bili u toku.

Lakše fokusiranje

Pretrpan i neorganizovan radni prostor utiče na pojavu različitih smetnji i čestih kašnjenja koja mogu da usporavaju vaš napredak. Kao rezultat toga, može se desiti da imate poteškoće sa koncentracijom i fokusiranjem jer vam je potrebno previše vremena da pronađete ono što vam je potrebno u datom momentu. Najjednostavniji način da rešite ovaj problem jeste da ste uvek dobro opremljeni i organizovani. Dovoljno prostora za odlaganje, stabilna internet konekcija i adekvatan papir za kopiranje mogu značajno da ubrzaju poslovanje. Uzmite u obzir i ostale alate koje koristite, poput softvera za organizovanje radnih zadataka ili lakšeg sortiranja pristigle e-pošte. Svaki alat koji može da pojednostavi radni dan, omogućava vam da ostanete fokusirani na prioritete.

kancelarija

Postizanje ciljeva

Ako je vaš radni prostor zbrka nereda, papira, mrvica i ostataka hrane, možda ćete imati problema sa postizanjem dnevnih ciljeva. Usled previše ometajućih faktora, vaš mozak bi mogao da se oseti preplavljenim, što će dovesti do usporavanja kognitivnih funkcija i gubljenja volje za radom. Razumevanje prednosti organizacije na poslu može vam pomoći da ostvarite svoje dnevne ciljeve i ne gubite vreme tražeći neophodne stvari. Recimo, možete da sastavite dnevni ili nedeljni plan rada i pokušate da ga se pridržavate što je više moguće. Na ovaj način, brzo ćete uvideti koliko vremena utrošite na obavljanje određenih zadataka, te ćete vrlo brzo moći da pravite precizne planove, istovremeno štedeći vreme i podižući produktivnost.

Povećana produktivnost

Prosečan broj primljenih mejlova u korporativnom svetu se kreće oko 120. Uzevši ovaj primer, ako proveravate svoju e-poštu 120 puta dnevno, logično je da će vaša produktivnost pasti. Svaka mala distrakcija direktno utiče na elan i volju za poslom. Ako ostanete organizovani, moći ćete više vremena da posvetite izvršavanju zadataka jer nećete gubiti vreme pretražujući beleške ili e-poštu. Na ovaj način, kompletan tim će imati lakšu komunikaciju, kako intra, tako i interpersonalnu, što direktno utiče na povećanje produktivnosti i efikasnosti. Dobro organizovan, posvećen i fokusiran tim ili pojedinac može izvršiti više zadataka, a kompaniji omogućiti dalji razvoj poslovanja.

Smanjen stres

Nered i loša organizacija mogu imati veliki uticaj na mentalno zdravlje i osećaj subjektivnog blagostanja. Stalna neorganizovanost može učiniti da se osećate teskobno, depresivno i pod stresom. Preterani stres može uzrokovati glavobolje, ubrzano disanje, nesanicu, oslabljen imunitet, visok krvni pritisak, povišen kortizol i još čitav niz zdravstvenih problema. Manjak sna i njegov loš kvalitet, mogu da dovedu do problema u funkcioniranju i radu tokom dana. Ukoliko osećate pritisak na radnom mestu, preuzmite kontrolu nad radnim prostorom. Nakon što se organizujete i na taj način olakšate ispunjavanje radnih zadataka, možete smanjiti nivo stresa i zaštititi svoje zdravlje.

Ne dopustite da neuredna radna okolina utiče na vašu dobrobit ili radnu produktivnost. Umesto toga, razmislite o prednostima organizacije na poslu. Održavanje čistog radnog prostora može vam pomoći da ostvarite sve svoje poslovne ciljeve.

Najnoviji tekstovi

LepotaLifestyle

Kako se pripremiti za trening kod kuće?

Fizička aktivnost je ključan faktor za zdravlje svake osobe. Od dece pa do odraslih, svima se preporučuje redovno treniranje. Međutim, …

Dobre stvari

PRIJAVA ZA STARTAP IBC ZLATIBOR DODELA SREDSTAVA ZA VAŠU IDEJU

Inovacioni biznis centar Zlatibor je i ove godine na raspolaganju svima koji imaju ideju ili viziju o pokretanju sopstvenog biznisa. …

Dobre stvari

Ručno birana kolekcija.

Preporuke