Snaga i moć marketinških kampanja je ogromna, a to potvrđuje i činjenica da mnoge od njih pamtimo i prepričavamo dugo nakon što smo ih prvi put vidjeli. Kreativne slogane, poruke kampanja, vizuelni izgled – usvajamo veoma brzo, što govori o tome da upravo marketinške kampanje na najbolji mogući način prodaju i izazivaju željenu reakciju kod publike.
Originalnost je uvek bila i uvek će biti na ceni, u to nema sumnje. Kao i u umetnosti, i u industriji oglašavanja ako imate ideju, uz malo hrabrosti, dovoljno kapitala i dobro odabran promo materijal, možete je plasirati i napraviti sjajan rezultat. U nastavku samo izdvojili tri najneobičnije marketinške kampanje koje su imale sjajan rezultat i koje su sve preokrenule u korist svojih brendova.
The Old Spice kampanja – prepoznatljiv glas i lik
Kampanja Old Spice sa do pola nagim glumcem, kojeg svi prepoznaju, pokazala se kao jedna od najupečatljivijih kreativnih marketinških i reklamnih koncepata ikada izvedenih. Svoju dugovečnost i izdržljivost na sceni, kampanja je postigla kombinacijom korišćenja online i offline marketinga, društvenih mreža i PR-a, pa koristeći efikasne načine da reklamira svoj biznis na internetu, u tome i uspela.
Na kraju dana, ako ne povećate prodaju, vaša kampanja nije uspela – što definitivno nije bio slučaj sa The Old Spice kampanjom koja je prodaju povećala za neverovatnih 107 odsto. Uz sve to, ova neobična kampanja, koja jedne zasmava, dok druge nervira, izazvala je buku i virusni uspeh koji se ne može pripisati mnogim marketinškim kampanjama koje su imale isti cilj.
Ono po čemu se Old Spice kampanja izdvaja je činjenica da su video zapisi kraći od dva minuta, što daje na dinamičnosti, a samim tim se lakše pamti. Takođe, promocija na mnogim društvenim kanalima i mrežama doprinela je tome da kampanja bude viđenija i da lakše i brže dopre do gledalaca, potencijalnih potrošača, što se i ostvarilo, pa ne čudi što je ovo jedna od marketiniških kampanja koju svi prepoznaju.
Coca Cola – kampanja “Podeli radost”
Za brend kao što je Coca Cola, vezuju se mnogi superlativi. Osim toga što je jedan od najvrednijih brendova na svetu, Coca Cola predstavlja i najprodavaniji bezalkoholni napitak u istoriji. U celom svetu su i boje i logotip Coca Cola-e prepoznatljivi, a reklamne kampanje ovog najpopularnijeg bezalkoholnog pića učinile su da svako okupljanje ne može da prođe bez njega.
Kampanju koja nosi slogan “Podeli radost” karakteriše to što je kompanija od početka 2011. godine počela sa proizvodnjom personalizovanih boca i limenki ovog pića. Cilj ove kampanje je bio da navede kupce da na boci pronađu svoje ime ili je podjele sa dragom osobom, čije je ime ili nadimak istaknut na proizvodu.
Coca Cola je otišla i korak dalje sa personalizovanim džinglovima. Nakon odlično prihvaćene kampanje “Podeli radost”, ovaj brend je uveo još nekoliko noviteta, pa su kupci mogli na bocama pića da pronađu i stihove poznatih pesama, dok su na zvaničnom sajtu mogli da poslušaju i kratak džingl sa svojim imenom.
Ono što je doprinelo samom uspehu kampanje i porastu prodaje je i to što je kompanija uvela mogućnost pronalaska i nadimka, poput “sestra”, “brat”, “prijatelj” na limenkama i flašama pored vlastitih imena. “Podeli radost” bez sumnje predstavlja najveću globalnu kampanju personalizovanih proizvoda ikada.
Colgate – četkica za zube umjesto štapića za sladoled
Colgate je krovna marka proizvoda za oralnu higijenu, kao što su paste za zube, četkice za zube, sredstva za ispiranje usta, konac za zube. Ovaj brend je jedini na svetu koji je kupilo više od polovine svih domaćinstava, i sve to uz, ne samo kvalitetne proizvode, već i odlične marketinške kampanje.
Jednu od svjetski najpopularnijih kampanja koja je osmišljena sa ciljem da podigne svest o važnosti dentalne higijene, uradio je upravo Colgate. Tajlandska ekspozitura agencije Young and Rubicam je napravila dogovor sa lokalnim proizvođačem sladoleda i na taj način uvećala procenat prodaje Colgate proizvoda širom sveta.
Dogovorili su da štapiće za sladoled zamene stilizovanim četkicama na kojima je bila utisnuta poruka “Ne zaboravi”, kao podsetnik najmlađima da nakon slatkog treba redovno prati zube. Sama kampanja je Colgate-u donijela ogroman publicitet i mnogo veću prodaju.
Od prve reklame ikada emitovane na TV-u mnogo se napredovalo u industriji oglašavanja. Iako navedene kampanje iziskuju mnogo ulaganja i djeluju preskupo, ono što je kod njih važno jeste originalna ideja. Svojom neobičnošću dostigle su slavu i prepoznatljivost, koju nesumnjivo prati uspjeh, ako se na pravi i upečatljiv način iskomunicira sa potrošačima.