Šta vam je sve potrebno za otvaranje restorana?

Imate početni kapital i poslovni prostor na sjajnoj lokaciji? Iako je ugostiteljstvo u problemu zbog pandemije korona virusa, ipak ste čvrsto uvereni da je otvaranje  restorana odlična ideja. Međutim, postavlja se pitanje da li su vaša finansijska spremnost za ulaganje i dobra lokacija dovoljni za početak poslovanja sa restoranom? Verovatno ne.

Zato pre nego što donesete konačnu odluku da otvorite restoran, pročitajte ovaj tekst i važne smernice zahvaljujći kojima možete pokrenuti posao sa restoranom koji će biti rado posećen i profitabilan.

Da li je vođenje restorana pravi posao za vas?

Nije redak slučaj da ljudi otvaraju kafić ili restoran samo zato što smatraju da je tu najbrža i najlakša zarada. Ukoliko spadate u ovu kategoriju, onda je najbolje da odmah odustanete. Ugostiteljstvo je posao koji zahteva naporan rad i koji ili se radi sa ljubavlju ili se ne radi uopšte. Tako da ako ste zamislili da ćete uživati dok vam novac kaplje, zaboravite na tu pomisao.

Ali ako ste sasvim sigurni da je ugostiteljstvo nešto što zaista želite, nešto što vas pokreće i motiviše, onda je ovaj tekst baš za vas. U svakom slučaju pre otvaranja restorana vam je potrebna dobra priprema, jer da biste uspešno poslovali morate pažljivo isplanirati svaki detalj i strogo voditi računa o svim važnim elementima poslovanja u ugostiteljstvu. To podrazumeva brigu o finansijama, o zaposlenima, a pre svega o tome da vaši gosti budu zadovoljni uslugom koju pružate.

Neka vaš kvalitet bude ono po čemu se razlikujete

Kvalitetna hrana, kvalitetna usluga, ljubazno osoblje – to je ono što treba da odlikuje jedan savremeni restoran. Ovo ne samo da je važno u samom početku već morate uvek biti u trendu i truditi se da date svoj maksimum.

Koliko je važno da vaši prvi gosti budu oduševljeni i da vam se redovno vraćaju, isto toliko je važno pridobiti nove goste. Menadžer restorana treba da bude neko ko svoj posao radi sa puno ljubavi i ko je spreman da se stalno usavršava, da prati trendove u ugostiteljstvu.

Kako bi vaše poslovanje od samog starta bilo efikasno važno je da obezbedite kvalitetan program za restorane. Ovakvi softveri značajno će vam olakšati organizaciju poslovanja, koja je važan preduslov za uspešno vođenje restorana.

Definišite koncept svog restorana

Vrlo važno je da pre otvaranja restorana definišete koncept pripremanja hrane i pružanja usluga, koji tip gostiju je vaš prioritet? Na primer, ukoliko želite da uredite restoran u savremenom stilu, ambijent svakako ne treba da podseća na onaj iz etno restorana.  

Morate imati na umu da su ukusi različiti, da ljudi koji vole određeni tip restorana i određenu hranu, na primer roštilj, ili specijalitete italijanske kuhinje, to očekuju da im ponudite kada dođu kod vas. Da biste bili uspešan ugostitelj svojim gostima treba da pružite kompletan užitak. U tome ćete uspeti jedino ako napravite dobar koncept i detaljno ga razradite. Nemojte prepuštati ništa slučaju.

Budite jedinstveni, u tome je vaša prednost

Obratite pažnju na konkurenciju. Sigurno je da ćete na meniju imati gurmalnuke koje nudi i vaša konkurencija, ali morate smisliti nešto po čemu ćete biti jedinstveni i po čemu ćete se izdvajati od konkurencije.

Pronađite način da ponudite nešto svojim gostima što od vaše konkurencije ne bi mogli da dobiju. Ali vodite računa da ne precenite svoje mogućnosti. Hrana koju nudite, u kojoj se ogleda vaša različitost, mora da bude kvalitetna, uvek sveža, ukusna i dobro dekorisana.

Ne žalite da investirate u marketing

Verovatno se pitate kada je pravo vreme da započnete sa marketingom. Naš odgovor je, pravo vreme je uvek. Pre nego otvorite restoran upoznajte potencijalne goste sa vašom ponudom jela, i sa samim ambijentom u restoranu. Dobar marketing je pola odrađenog posla, imajte to uvek na umu. Internet marketing, oglašavanje preko društvenim mreža, sopstveni web sajt i sl, mogu biti od velike koristi u promociji vašeg poslovanja, ali nemojte zanemariti ni tradicionalne oblike oglašavanja, kao što su brošure, vizit karte i drugi štamapni materijali za oglašavanje.

Ljubazno, vredno i pedantno osoblje je najveći garant za uspeh

Da bi vaš restoran uspešno poslovao jako važan segment posvlovanja je, naravno, ljudstvo. Važno je ko će raditi u kuhinji i pripremati hranu, ko će uslužiti goste, ko će ih dočekati. Nemojte misliti da je ovo nešto što se podrazumeva samo po sebi, jer ljudski resursi su najvažniji.

Pažljivo napravite selekciju ljudi koji će raditi u vašem restoranu. To moraju da budu osobe koje su spremen da ulože 100% svog truda, znanja, vremena i iznad svega ljubavi prema ovom poslu. Na vama je da cenite njihov rad i trud, da ga vrednujete i adekvatno nagradite.

Ulaganje u menadžment restorana je nešto na čemu ne smete da škrtarite, jer će vam se uloženo višestruko vratiti, a u suprotnom bićete osuđeni na propast. I ne zaboravite, ukoliko je zadovoljno osoblje, vi kao poslodavac ćete biti još zadovoljniji.

Budite obazrivi sa finansijama

Ako ste već odlučili da se upustite u posao sa vođenjem restorana, morate dobro razmisliti o finansijama. Ne kaže se slučajno da dobar ugostitelj ima „oči i na leđima“, odnosno da mora da vidi ono što drugi ne vide i da mora da ima osećaj za biznis.

Dovoljna je samo jedna pogrešna odluka koja bi vas mogla dovesti do velikih finansijskih poteškoća. Zato ne prepuštajte ništa slučaju, već do detalja isplanirajte svaku sitnicu.

Ukoliko nemate svoj objekat to podrazumeva da ste prinuđeni da ga iznajmljujete. Ne zaboravite da lokacija diktira cenu.

Uzmite u obzir činjenicu da ćete na početku imati izdatke koje ćete sami morati da pokrivate sve dok poslovanje ne zaživi i dok restoran ne stekne izvesnu reputaciju. To je period kada vaš prihod verovatno neće moći da pokrije rashod, tako da morate da budete maksimalnmo oprezni sa finansijama.

Dobar plan je osnova uspešnog poslovanja!

Kao u svakoj drugoj branši, tako i u ugostiteljstvu važi pravilo dobrog planiranja. Ovde možda čak i više neko u nekim drugim oblastima poslovanja. Ukoliko napravite dobru pripremu za otvaranje restorana poštedećete sebe dodatnog stresa.

I kao što smo na početku teksta naveli da biste bili dobar i uspešan ugostitelj morate znati da otvaranje restorana nije jednostavno, dug je put od trenutka kada ste pokrenuli restoran, pa do uspeha u poslovanju. U svakom slučaju, ove smernice vam mogu biti od koristi na tom putu.