Alternator je uređaj koji obezbeđuje napajanje električnom sistemu dok motor radi. Da biste saznali da li alternator na Vašem automobilu radi, proverite njegov napon pomoću multimetra. Sa isključenim motorom, povežite crveni vod sa negativnim terminalom akumulatora, a crnim kablom sa njegovim pozitivnim terminalom.
Svetlo baterije
Alternator vašeg automobila je srce njegovog sistema za punjenje, osiguravajući da vam baterija nikada ne ostane bez soka. Alternator pretvara snagu vašeg motora u električnu energiju koja napaja svu dodatnu opremu u vozilu i puni bateriju.Kada se lampica baterije upali, to može biti upozorenje da vaš alternator ne proizvodi dovoljan napon da bi baterija bila napunjena. Postoji nekoliko razloga zašto se vaš alternator možda ne puni, ali ako je lampica baterije upaljena, važno je odmah rešiti problem.
Takođe treba da obratite pažnju na električno opterećenje vašeg vozila, posebno ako imate dodatne dodatke kao što su grejna sedišta ili stereo. Ako imate veliko električno opterećenje na vašem automobilu, vaš alternator možda neće moći da proizvede dovoljno snage za punjenje baterije. Ako imate uključene električne dodatke u vašem vozilu, dobra je ideja da ih isključite dok vozite kako vašem alternatoru nije potrebno toliko energije. Ovo će smanjiti količinu energije koju vaš alternator mora da generiše i može pomoći da se spreči da se lampica baterije upali.
Drugi razlog zašto vam lampica baterije može biti upaljena je ako imate glodare koji žvaću kablove za vaš alternator. Možete da proverite da li ima tragova ugriza ili žvakanih žica i zamenite kablove ako je potrebno. Kompjuter vašeg automobila koristi informacije iz vašeg motora i alternatora da izračuna koliko mu je napona potrebno da bi vaša baterija bila napunjena. Ako računar misli da vaš alternator ne daje dovoljno snage, on će upaliti lampicu baterije da bi vas obavestio.
Klikovi ili škljocanje
Alternator k2 je deo električnog sistema vašeg automobila koji snabdeva strujom za napajanje svih vaših dodataka u vozilu. Radi tako što energiju koju proizvodi vaš motor pretvara u električnu energiju, a zatim puni bateriju. Ako vaš alternator prestane da radi ispravno, to može brzo da isprazni bateriju i ostavi vas sa mrtvom baterijom. To je zato što neispravan alternator ne puni bateriju dovoljno tokom normalnog rada vašeg vozila. Takođe može oštetiti ožičenje baterije ili druge komponente ako se ne zameni dovoljno brzo. Jedan od najčešćih znakova da vaš alternator ne radi je zvuk škljocanja koji dolazi iz motornog prostora automobila. Ovo može biti uzrokovano brojnim problemima, ali obično ukazuje na to da vam je baterija preslaba da biste pokrenuli automobil.
Možete da proverite da li se vaša baterija dovoljno puni pomoću multimetra i testiranja ispravnog napona. Potpuno napunjena baterija treba da registruje između 12,6 i 13,7 volti kada motor ne radi. Još jedan znak da vaš alternator ne funkcioniše ispravno je zvuk kliktanja koji se javlja kada pokušate da upalite automobil. Ovo je uzrokovano zupcima na zupčaniku vašeg startera koji se sudaraju sa zamajcem.
U zavisnosti od vašeg specifičnog modela, takođe možete čuti režanje ili cviljenje koje dolazi iz remenice i ležajeva alternatora. Ova buka može ukazivati na to da je kaiš pogrešno poravnat ili da ležajevi ne rade kako treba. Zvuk škljocanja se takođe može javiti kada je pogonski kaiš vašeg alternatora istrošen ili oštećen. Kaiš je pod stalnim zatezanjem i trenjem, tako da se vremenom može istrošiti. Ovo može da izazove zveckanje kada okrenete volan ili kada motor radi.
Neispravan akumulator
Kada auto alternator k2 radi ispravno, on obezbeđuje stalan tok energije u bateriju. Alternator puni bateriju tako da je spreman za pokretanje vašeg automobila kada pritisnete kontakt. Ako je alternator neispravan, ne možete da pokrenete automobil. To može biti zato što nema dovoljno napunjenosti u bateriji, ili može biti zato što se alternator pregreva. To može biti zato što se baterija pokvarila ili možda zbog nekog drugog problema sa vašim Ks2. U svakom slučaju, prazna baterija je ozbiljan problem i moraćete da odnesete svoje vozilo u radionicu i verovatno se obratiti nekoj od online prodavnica auto delova za nabavku novog rezernog dela.
Prvi korak je testiranje baterije i alternatora. Ovo se može uraditi pomoću multimetra. Sa isključenim motorom, povežite jedan vod sa negativnim terminalom akumulatora, a drugi sa bilo kojim metalnim delom. Provere alternatora treba da obuhvataju proveru napona i izlazne struje alternatora i traženje znakova loših dioda, komponenti koje pretvaraju električnu struju iz naizmenične struje (naizmenične struje) u jednosmernu (jednosmernu). Ako ste prilagodili svoje vozilo dodatnim pomoćnim svetlima, osiguračima, alarmima ili zvučnim sistemima, pitajte mehaničara da li vam je potreban alternator većeg kapaciteta. Takođe bi trebalo da proverite uzemljenje vašeg automobila. Ova veza je neophodna da alternator snabdeva strujom koja napaja pomoćna svetla i dodatnu opremu vašeg vozila. Kućište/šasija i nosači motora su neprovodni, tako da alternator mora da prenosi struju od baterije do karoserije/šasije kroz traku za uzemljenje/žicu.
Druga mogućnost je neispravna remenica za razdvajanje alternatora, koja reguliše količinu energije koju šalje bateriji. Ako imate neispravan rastavljač alternatora, alternator se možda pregreva. Ako niste sigurni koji problem uzrokuje praznu bateriju, pokušajte da pokrenete vozilo sa zdravim akumulatorom iz drugog automobila ili prenosnog akumulatora za automobil. Ako se motor pokrene, ali se odmah ugasi, verovatno je neispravan alternator koji treba zameniti. Takođe je dobra ideja da proverite da li tečnost curi iz baterije ili alternatora.
Ako osetite bilo koji od ovih simptoma, možda je vreme da zakažete inspekciju kod profesionalnog servisa za popravku automobila. Nepristrasan profesionalac može brzo i efikasno da dijagnostikuje i reši vaš problem sa alternatorom. Provera vašeg alternatora od strane kvalitetnog tehničara može vas uštedeti od mnogih nevolja u budućnosti.