Dobre stvari

Sprave za trening i oprema za treniranje koju mora da ima svaka teretana

prikaz enterijera teretane sa opremeom i spravama za trening

Polako se bliži proleće i period kada su aktuelne pripreme za leto, period kada mnogi od nas pokušavaju da ‘’skinu’’ bespotrebno povećanu kilažu za vreme praznika, dok drugi samo žele da izgledaju bolje i budu u boljoj formi.

Načini vraćanja u formu su raznovrsni, a uglavnom se sastoje iz dijeta, odlaska u teretanu i eventualno trčanja na otvorenom. Međutim, jedino u teretani se možemo posvetiti kompletnom telu. Možemo smršati, dodati mišićnu masu, zategnuti telo, ojačati i povećati izdržljivost, sve to na jednom mestu.

Dakle, trening u teretani je najefikasniji način da lepše izgledamo i poboljšamo fizičke performanse – onda uopšte nije čudo što je tako popularna. 

Plan, dužina i intenzitet treninga su u potpunosti individualni i to svako treba sam ili uz pomoć trenera, prilagoditi sebi. Međutim, pre ili kasnije vežbači moraju koristiti one neophodne sprave i rekvizite, a sve njih i mnoge druge možete pronaći u Gorilla Sports prodavnici.

U nastavku teksta saznajte koje su to sprave i delovi opreme koje mora da ima svaka javna ili kućna teretana.

Kardio – sprave i oprema za kardio vežbe

Kardio vežbe su vežbe koje su primarno fokusirane na srčani mišić i imaju izuzetno blagotvorno dejstvo na čitav kardiovaskularni sistem. 

Traka za trčanje – majka kardio treninga

Kada kažemo ‘’kardio’’ prva asocijacija je traka za trčanje i sa razlogom je tako. Trčanje je jedna od najjednostavnijih i najbezbednijih vežbi za sve vežbače i vrlo lako se može prilagoditi svakome, bez obzira na pojedinačnu formu.

Pri trčanju na traci možemo podešavati različite režime treninga, odnosno brzinu trčanja ili hodanja i nagib pod kojim se krećemo, pa će to i odrediti tempo i intenzitet treninga. Trčanjem pre svega aktiviramo mišiće nogu, a mnogo manje zadnjicu i kor.

Statični bicikl – udobna vožnja bicikla u zatvorenom prostoru

Statični bicikl je takođe jedna od najpopularnijih sprava za kardio trening, a naročito je pogodna za vežbače kojima trčanje ne odgovara iz nekog razloga. 

Obično je jedna od omiljenih sprava vežbačima u nešto slabijoj formi, što praktično spašava mnoge ljude od sedenja kod kuće. 

Na statičnom biciklu postoje režimi treninga sa izuzetno niskim intenzitetom, što u kombinaciji sa udobnošću sedišta i izuzetno slabim pritiskom na zglobove čini jednu od najbezbednijih vežbi u teretani

Naravno, postoje i zahtevniji nivoi treninga na statičnom biciklu, koji su lako podesivi. 

Tegovi i sprave za vežbe snage i bodibilding

Vežbama snage jačamo mišiće i celokupni telesni sklop činimo čvršćim i otpornijim na povrede i iščašenja. Ono zbog čega su one izuzetno popularne je to što izazivaju mišićnu hipertrofiju, odnosno cepanje mišićnih vlakana, koja se nakon toga regenerišu adekvatnom ishranom, bogatom proteinima, a sve to na kraju uzrokuje rast mišića i lepši izgled tela. 

Možemo izvršiti podelu vežbi snage na višezglobne i izolacione vežbe, za šta postoje posebne sprave i tegovi, a u daljem tekstu ćemo navesti samo one bez kojih je gotovo nemoguć efikasan trening snage.

Gladijator – sam naziv nam kaže šta možemo da očekujemo

Naziv za ovu spravu sasvim odgovara efektu koji se postiže treningom na njoj, jer je sama po sebi višenamenska, pa se samo njenom upotrebom mogu aktivirati razne grupe mišića gornjeg i donjeg dela tela.

Preporučuje se podjednako i utreniranim i onim manje iskusnim vežbačima, a odabir vežbi i podešavanje težine su glavni faktori koji će biti prilagođeni svakoj grupaciji. 

Vežbanjem na gladijatoru možemo aktivirati kvadricepse, odnosno mišiće butina, grudi i prednje rame, kao i mišiće leđa i bicepse. Sad je jasno zbog čega ova sprava nosi takav naziv i zašto je jedna od najpopularnijih u teretanama.

Benč klupa i stalak za teg – neophodni za neke od najbitnijih vežbi

Benč pres (bench press) je ravna klupa za vežbe dizanja tegova ležeći na leđima. Šipka za benč pres je u osnovi teška 20 kilograma i na nju se mogu dodavati težine po potrebi, a mišići koji bivaju pogođeni, odnosno aktivirani su mišići grudi, prednje rame i naravno triceps.

Stalak za teg je takođe jedna od najbitnijih ‘’sprava’’ u teretani, koja omogućuje da teg stoji na odgovarajućoj visini sa koje vežbač može da ga podigne bez da se mnogo savija, čime se čuva od povrede. Najpopularnije vežbe koje su omogućene stalkom za teg su čučanj i mrtvo dizanje, koje mnogi smatraju najvažnijim vežbama snage.

Treba napomenuti da benč i stalak za teg praktično nisu sprave za vežbanje, ali bez njih ove vrlo efiksane vežbe ne bi bile izvodljive.

Tegovi sa dugim i kratkim šipkama (bučice) su poželjni u što većem broju i različitim veličinama i može se reći da se podrazumevaju, pa ih zbog toga u tekstu nismo detaljnije opisivali.

Oprema i rekviziti za druge vrste treninga

Oprema i rekviziti za druge vrste treninga kao što su aerobik, joga i pilates su veoma raznoliki, ali izuzetno korisni i praktični. Tu spadaju pre svega strunjače, za izvođenje vežbi na podu, zatim pilates lopta, steperi, balanseri, vijače i elastične trake.

U tekstu smo naveli samo one zaista neophodne sprave i opremu za treniranje koje mora da ima svaka teretana, pa je važno da spomenemo da postoji čitavo more sprava, opreme, rekvizita i konstrukcija koji obezbeđuju da treniranje u teretani bude na najvišem mogućem nivou.

Nadamo se da vam je ovaj tekst bio koristan i da vas je nešto bolje upoznao sa osnovnom opremom koju svaka teretana mora da ima.

Najnoviji tekstovi

AutomobiliDobre stvariLifestyle

Kako zaraditi od polovnog automobila?

Kada odlučite da je vreme da svoj stari automobil zamenite novim obično je prvo što radite traganje za novim automobilom …

Putovanja

Sniženje cena avio-karata za Svetski dan turizma

Svetska turistička organizacija odredila je još 1970. godine 27. septembar kao Svetski dan turizma koji se na različite načine obeležava …

Dobre stvari

Ručno birana kolekcija.

Preporuke