Bez obzira da li se selite u drugo gradsko naselje, drugi grad, ili možda u inostranstvo, svako preseljenje je prilično izazovno. Ono zahteva detaljno planiranje i dobru organizaciju, a ovo je posebno značajno ako imate ograničen budžet.
Pravilno upravljanje resursima vam u velikoj meri može pomoći da tokom selidbe uštedite novac. Sa druge strane, ako želite da smanjite troškove to će značiti i vaše veće angažovanje. Na sreću, postoje načini kako možete smanjiti troškove. Dajemo vam nekoliko saveta pomoću kojih možete uštedeti novac prilikom selidbe. Pročitajte do kraja!
#1 Planirajte unapred
Planiranje je jedan od ključnih elemenata ako ne i najvažniji kada želite da uštedite prilikom selidbe. Dobrim planiranjem ne samo da ćete uštedeti, već ćete čitavu selidbu učiniti mnogo lakšom, manje stresnom i bržom. Sa planiranjem počnite što ranije možete. Bilo bi dobro da to bude najmanje mesec dana pre zakazanog datuma selidbe. Što više vremena budete imali na raspolaganju to ćete se bolje pripremiti.
Počnite od budžeta kojim raspolažete. Napravite detaljan plan i računicu kojom ćete probati da obuhvatite sve troškove kojih se setite. Cena usluge prevoza robe, materijal za pakovanje i posebne usluge poput demontaže i montaže nameštaja, su samo neke od stavki koje se moraju naći u vašoj računici. Kada sve što ste stavili na papir saberete i izračunajte, dodajte još najmanje 10% za troškove koji će se “odnekud” pojaviti. Oni se uvek pojave, jer je ednostavno nemoguće setiti se svega što će zahtevati ulaganje tokom selidbe.
#2 Pronađite najpovoljniju agenciju za selidbe
Ako planirate da angažujete profesionalnu firmu za selidbe, potrudite se da pronađete onu koja će zadovoljiti sve vaše kriterijume. Kada birate agenciju u obzir uzmite više faktora kao što su iskustvo, vrste usluga koje nude i naravno, cena koju će vam ponuditi. Međutim, nikako nemojte birati samo prema ceni usluge. Najniža cena ne znači i da će usluga biti najbolja ili adekvatna vašim potrebama, ali je svakako jako važan faktor ako želite da uštedite. Proverite recenzije i komentare koji ostavljaju drugi korisnici njihovih usluga.
Pozovite više agencija i postavite im što više pitanja koja su važna za selidbu koja vama treba. Na taj način ćete saznati koja opcija je najbolja za vas ali i tačno definisati cenu usluge. Bićete sigurni da nema skrivenih troškova. Ako imate prijatelje koji su u skorije vreme koristili usluge neke agencije za selidbe mogu vam dati preporuku.
Ukoliko pak ne znate nijednu agenciju koja se bavi ovim poslom, postavite na internet pretraživaču upit selidbe Beograd, Novi Sad, Niš ili bilo koji drugi grad u kome živite ili želite da se u njega preselite. Rezultati pretrage ponudiće vam na desetine agencija. Uporedite cene, recenzije korisnika, paletu usluga koje nude i tek onda donesite odluku kojoj firmi ćete pokloniti poverenje.
Ono što je takođe jako važno je da na vreme rezerviše selidbu. Ukoliko kasno počnete da tražite firmu koja će vas seliti, može se dogoditi da one koje zadovoljavaju vaše kriterijume budu zauzete u terminu koji vama odgovara.
#3 Prodajte ili donirajte nepotrebne stvari
Sigurno je da u novi dom nećete poneti baš sve stvari iz starog stana. Velika je verovatnoća da u garaži ili podrumu imate puno toga što vam nikada više neće zatrebati. Kako biste olakšali selidbu i smanjili troškove, rešite se svih nepotrebnih stvari. Upravo je masa, odnosno količina stvari koje prevozite jedan od parametara koji utiče na cenu selidbe. Probajte da budete što odlučniji i strožiji u izboru stvari koje ćete sa sobom poneti u novi dom.
Stvari koje nemaju upotrebnu vrednost, koje su polomljene ili se ne mogu popraviti bacite, odnosno odložite na propisan način. Sa druge strane, verovatno imate i one stvari koje još uvek mogu biti korisne ali vama ne trebaju. Njih možete prodati i prikupiti nešto novca koji će vam sigurno dobro doći prilikom useljenja u novi stan, ili ih možete pokloniti. Možda imate prijatelja kojima će zatrebati stvari kojih se vi želite rešiti.
#4 Sami spakujte stvari
Još jedan od načina da uštedite i da se preselite u novi stan sa ograničenim budžetom je da sami spakujete stvari. Sve firme koje rade selidbe ovu uslugu dodatno naplaćuju. Pakovanje u režiji agencije može biti značajan deo vaših troškova preseljenja, zato probajte da ovaj relativno jednostavan posao uradite sami. Ipak, imajte na umu da ćete angažovanjem firme za selidbe svu odgovornost za eventualnu materijalnu štetu preneti na njih.
Par dana pre nego što počnete da se pakujete, pogledajte plan i spisak stvari koje ćete nositi i koje možete upakovati. Potrudite se da obezbedite dovoljno ambalaže, kartona, papira pa čak i vazdušne folije kako biste što bezbednije upakovali stvari i obezbedili njihov siguran transport.
#5 Iskoristite pomoć prijatelja
Umesto da angažujete agenciju, za pakovanje i iznošenje stvari možete probati da angažujete prijatelje. Zamolite ih da vam pomognu na dan selidbe ili čak i ranije kada je pakovanje u pitanju. To će vam pomoći da uštedite novac, a u isto vreme olakšati proces. Osim toga, sigurno će vam prijati i društvo prijatelja!
Pritom, veoma je važno da ih na vreme obavestite o datumu selidbe, odnosno danu kada će vam biti potrebna njihova pomoć. Učinite to barem petnaestak dana ranije da bi mogli da isplaniraju svoje vreme i obaveze. Sa druge strane, ako su zauzeti baš u tom terminu, znaćete da na njih ne možete da računate. Na kraju kada završite selidbu, ne zaboravite da im se odužite i pozovete ih na večeru ili piće i zajedno sa njima proslavite useljenje u vaš novi dom.
Selidba sa ograničenim budžetom može biti prilično velik izazov, ali uz pažljivo planiranje i dobru organizaciju možete znatno smanjiti troškove selidbe. Budite snalažljivi, sami upakujte sve stvari koje možete, pozovite prijatelje da vam pomognu i pažljivo birajte agenciju koja će vas seliti ako se za tu opciju odlučite. Uz dobru pripremu sigurno ćete uspeti da sačuvate dovoljno novca.