Poznavajući činjenicu da selidba nije nimalo naivan i lak posao, potrebno je ovom procesu pristupiti sa dosta strpljenja i pažnje. Selidba često iziskuje dosta vremena, odricanja od mnogih stvari kao i stres koji deluje da je neizbežan prilikom preseljenja. Budući da većini ljudi koji su primorani na preseljenje iz bilo kog razloga proces selidbe predstavlja mukotrpan posao, potrebno je napraviti detaljan plan i program za sprovođenje iste.
Kako bi čitav proces selidbe prošao bez muke i uz minimalnu dozu stresa, potrebno je najpre sesti i razmotriti sve opcije. Selidbu treba shvatiti kao ozbiljan zadatak, te mu treba pristupiti mnogo pre nego što čitav proces i otpočne. Ukoliko na početku napravite dobar plan, uz kvalitetnu agenciju i dobru organizaciju čitav proces će teći bez imalo problema.
Prvi korak pri selidbi – raspitajte se šta vam je sve potrebno
Nakon same odluke da je došlo vreme da se selite, potrebno je da sagledate celokupnu situaciju i raspitate se šta vam je sve potrebno prilikom preseljenja. Jako je važno da sve predmete, kutije i materijal nabavite odmah na početku, kako bi proces preseljenja išao neometano. Dosta korisnih informacija, saveta i iskustava danas možete pronaći i na internetu, mada će vam najrelevantnije savete svakako dati profesionalna agencija za selidbe.
Bilo da želite da angažujete agenciju za selidbe, neminovno je da i vi imate neku vrstu prve pomoći – nekoliko kutija, džakove, materijal za zaštitu, selotejp traku, novine i slično. Osim toga, važno je da napravite raspored nameštaja u novom stanu na vreme. Ukoliko niste i sami sigurni kako će izgledati vaš novi stan, dovoljno je da imate određenu ideju u glavi kojom ćete moći da se vodite tokom čitavog procesa preseljenja.
Započnite pakovanje stvari za selidbu na vreme
Ukoliko odlučite da sami obavite proces pakovanja stvari, potrebno je da što pre započnete taj proces. Iako možda ovaj deo selidbe i ne deluje toliko važan, od njega zavisi kasniji nastavak i efikasnost samog preseljenja. U proseku, profesionalcima iz agencije za selidbe je potrebno oko 2 do 3h da obave čitav proces pakovanja. Poznavajući to, savet je da vi svakako odvojite makar duplo više vremena, kako ne biste nešto bitno izostavili.
Kada započinjete pakovanje, najbolje je da se u početku fokusirate na stvari koje vam neće biti potrebne u samom procesu selidbe. Njih možete da spakujete i odložite u kutije na duži vremenski period, kako ne bi pravile pometnju u toku samog procesa. Pored toga, u toku pakovanja ne bi trebalo da prepunite kutije, kako ne bi došlo do pucanja u toku prenošenja. Za neke teže stvari je bolje da koristite putne kofere ili što veće kutije, a predmete od stakla obložite novinama, papirom ili nekim drugim sigurnim materijalom.
Još jedna bitna stvar kod pakovanja je svakako sortiranje predmeta. Dakle, na kraju selidbe ćete mnogo lakše pronaći i rasporediti stvari u novom stanu ukoliko ste ih prvobitno sortirali po kutijama. Najbolje bi bilo da samo jednu vrstu predmeta stavite u jednu kutiju, a za obeležavanje biste mogli da koristite marker ili različite boje. Tako ćete znati gde vam se nalazi posuđe, knjige, odeća ili neki drugi predmeti.
Kako ne biste tokom pakovanja zagubili važne dokumente poput lične karte ili pasoša, odvojite ih u posebnu fasciklu i odložite ih na vama poznato mesto. Isto tako, sve važne papire vezano za novi stan, ratu kredita ili nešto treće odvojite zajedno na jedno mesto, kako se posle ne biste mučili tražeći ih po svim kutijama. Fasciklu možete obeležiti crvenom bojom, kako bi vam uvek bila prepoznatljiva.
Za veću sigurnost i komfor prilikom selidbe unajmite profesionalnu agenciju
Iako ste verovatno ubeđeni da možete i sami da organizujete čitav proces selidbe, u većini slučajeva će on zahtevati pomoć stručnjaka. To nije zato što vi niste dovoljno sposobni za organizaciju i sprovođenje selidbe, već zato što je proces složen i kompleksan. Ukoliko se radi o potpunom preseljenju u drugi dom, stvari postaju dodatno komplikovanije.
Angažovanje profesionalne agencije za selidbe značiće vam iz mnogo razloga, dok ćete, sa druge strane, uštedeti mnogo vremena i prostora prilikom preseljenja. Nećete morati da brinete o tome da li ste neki detalj zaboravili, na koji način ćete preneti određene teške predmete, a profesionalni tim će se truditi da buka prilikom preseljenja bude što manja.
Ukoliko vam je potrebna profesionalna agencija za selidbe u Beogradu, danas postoji mnoštvo agencija koje nude svoje usluge. Ipak, jako je važno da istražite sve ponude i opcije i zaključite koja je to agencija najpovoljnija i najbolja za vas i vaše potrebe. Kvalitetna agencija biće vam na raspolaganju u toku čitavog procesa selidbe, a za sve nedoumice moći ćete da se obratite profesionalnom timu agencije sa kojom sarađujete.
Koje sve vrste selidbe organizuju profesionalne agencije?
Ukoliko želite da angažujete agenciju na teritoriji srpske prestonice, savet je da potražite agenciju koja nudi prevoz na bilo kom delu grada, pa čak i na periferiji. Zbog toga, bilo da su u pitanju selidbe Voždovac, Zemun, Novi Beograd, Grocka, Surčin ili Sopot, kvalitetna agencija će vam izaći u susret i preneti vaše stvari tamo gde je potrebno. Pored toga, veliki plus će biti ukoliko agencija nudi opciju selidbi po čitavoj Srbiji, što će vama znatno olakšati preseljenje ukoliko ste iz nekog drugog mesta.
Kao što je dobro poznato, selidbe se ne dešavaju samo na teritoriji jedne zemlje. Ukoliko imate potrebu da se preselite u neku drugu zemlju, međunarodne selidbe najbolje će proći uz angažovanje profesionalne agencije za selidbe. Međunarodne selidbe iziskuju jako dobru i pažljivu organizaciju, dok one moraju biti propraćene i odgovarajućom dokumentacijom. Cena selidbe u inostranstvo zavisiće od same lokacije, ali i od tipa i broja stvari koje se prenose.
Agencija za selidbe ponudiće vam i neke specijalne usluge
Kada dođe do selidbe, shvatićete da neke teške predmete ipak nećete moći da prenesete sami, dok ni pomoć prijatelja neće ponuditi potpunu sigurnost i efikasnost. U takvim situacijama će vam najviše odgovarati angažovanje agencije za selidbe, koja će sa svojim profesionalnim timom uspeti da odgovori na sve vaše zahteve.
Neke specijalne usluge koje vam može obezbediti samo profesionalna agencija za selidbe jesu selidbe klavira, selidbe Ta peći, prevoz velikih mašina, prevoz opreme poput restoranske, prevoz kutija za pakovanje, prevoz kasa i slično. Takve predmete je izuzetno teško preneti lično budući da su jako opipljive i lako lomljive, te je zbog toga potrebno angažovati profesionalce koji će se maksimalno posvetiti tom procesu.
Osim toga, ako ste primorani da u toku selidbe izađete iz stana u kome ste stanovali, samim tim stvari ne možete ostaviti u njemu. U toj situaciji vam takođe agencija za selidbe može izaći u susret, tako što će vam obezbediti skladištenje stvari u magacinu. Lagerovanje stvari i predmeta u magacinu pružiće vam mogućnost da na siguran način odložite svoje stvari na određeni period. Stvari će biti pod stalnim nadzorom, te ne morate brinuti o potencijalnim krađama i oštećenjima.
Obavestite komšije da ćete se seliti
Ukoliko se selite iz stana, jako je važno da obavestite sve komšije o selidbi koja vas čeka. Biće vam od izuzetnog značaja da sve komšije imaju strpljenja i razumevanja za situaciju u kojoj se nalazite, te ćete na taj način izbeći neke neželjene situacije ili žalbe komšija. Zatražite im da budu što više strpljivi, a vi se trudite da pravite što manju buku i pometnju u zgradi, poštujući kućni red.
Napravite prostor što komfornijim i obezbedite parking
Kada je u toku prenošenje stvari, jako je važno da obezbedite čitav prostor kako bi oni koji prenose predmete lako i neometano prolazili kroz prostorije. Ukoliko imate malu decu, odvedite ih u drugu sobu ili kod roditelja i prijatelja na dan ili dva. Sa druge strane, otpad i sve stare stvari koje znate da više nikada nećete koristiti odvezite na za to predviđeno mesto, a za to možete angažovati agenciju za selidbe.
Ako ste angažovali agenciju za selidbe koja će vam kamionom ili kombijem preneti sve stvari, potrebno je da im obezbedite odgovarajući parking kako bi oni neometano došli i obavili svoj posao. Potrudite se da u toku samog prenošenja stvari ne budu na putu nikakvi predmeti koji bi mogli potencijalno predstavljati prepreku, kako ne bi došlo do pada ili oštećenja predmeta.
Iako selidba sa sobom donosi mnoštvo peripetija i nepredviđenih događaja, uz dobru i pravovremenu organizaciju ona se može prevazići bez imalo muke. Budući da su selidbe svakodnevna pojava, te su svi makar jednom u životu primorani na nju, važno je znati i ispratiti određene korake koji će pomoći svakome ko se prvi put nalazi u ovoj situaciji. Ukoliko budete ispratili navedene savete prilikom selidbe, budite sigurni da će ona proći bez imalo stresa i nervoze, a vi ćete se neometano useliti u vaš novi dom.