Saveti za bolji imunitet tokom jesenjih i zimskih dana

Zimski i jesenji meseci sa sobom donose česte prehlade i gripove, pa je tada neophodno posvetiti posebnu pažnju jačanju našeg imuniteta. Razlozi češćih prehlada u ovom periodu nisu samo niže temperature koje napadaju naš imuni sistem, već i činjenica da u ovom periodu više boravimo u zatvorenom prostoru sa drugim ljudima, pa se virusi lakše prenose.

Za vas smo pripremili kratak vodič sa nekoliko korisnih saveta koji vam mogu pomoći da ostanete zdravi i produktivni tokom jeseni i zime. 

Vodite računa o ishrani

Zdrava i raznovrsna ishrana je veoma važna kako bismo ostali zdravi, a to je naročito izraženo tokom zimskih meseci. Dokazano je da da upotreba namirnica kao što su đumbir, limun i jogurt za imunitet imaju mnoge pozitivne efekte. Potrudite se da ih u ovom periodu unosite u nešto većim količinama kako biste uspešno izašli na kraj sa virusima prehlade.

Citrusno voće kao prirodni čuvar imuniteta

Citrusno voće limun, grejpfrut, mandarine i narandže su nezaobilazan deo vaše ishrane tokom meseci u kojima smo posebno osetljivi na viruse i infekcije. Ono sadrži obilje vitamina C i kao takvo je dragoceno u zaštiti i jačanju našeg imuniteta. Preporučljivo je da svakog dana uneste bar jednu čašu ceđenog soka, a limun možete koristiti i kao dodatak čaju.

Savetuje se kivi koji je izuzetno bogat vitaminom C, ali i i bobičasto voće – jagode, borovnice i maline koje sadrže puno antioksidanata kojima štite imunitet i podižu nivo energije.

Obogatite ishranu povrćem

Neophodan je i povećan unos povrća kako biste se izborili sa svim virusima koji u ovom periodu napadaju vaš imuni sistem. Savetuje se konzumacija povrća koje je sveže, a ne termički obrađeno. 

Kupus je jedna od najzdravijih vrsta povrća, a dobra vest je i to da nam je on dostupan i zimi. Bogat je vitaminima i mineralima i poseduje malu kalorijsku vrednost. Ima jako antioksidansno dejstvo, pa se preporučuje njegova konzumacija i samostalno, ali i kao dodatak drugim jelima kako bi se povećala hranljivost  obroka.

Korenasto povrće u koje spadaju šargarepa, cvekla, crni i beli luk obiluju vlaknima  i vitaminima C, B, i A i deluju antivirusno i antibakterijski. Zbog toga se  takođe svrstavaju među hranu koja ima brojne blagodati za naš organizam. 

Unosite dovoljno tečnosti

Nedostatak tečnosti u vašem organizmu dovodi do pada energije, osećaja umora i slabljenja imuniteta, a to je nešto što u ovom  periodu svakako želite da izbegnete. Obezbedite vašem telu dovoljnu količinu vode koja će očistiti toksine i dovesti dovoljno kiseonika do svih ćelija u organizmu. Voda sa dodatkom limuna takođe predstavlja idealan napitak u ovom periodu.

Vežbanjem do jačeg imuniteta

Tokom zime smo obično manje fizički aktivni, što je ozbiljna pretnja po naš organizam i zdravlje. Bilo koja fizička aktivnost, u kombinaciji za zdravom ishranom i dovoljnom količinom sna će obezbediti našem telu pravilno funkcionisanje. 

Tokom hladnih meseci, naša fizička aktivnost koju obavljamo napolju je ograničena, ali su teretane dobar način da to nadoknadite. Ukoliko ipak iz nekog razloga niste ljubitelj teretana, postoje mnoge vežbe možete samostalno raditi kod kuće. One ne iziskuju previše vremena, pa je sasvim dovoljno da im posvetite nekoliko minuta pre odlaska na posao.

Zima takođe može biti pravo vreme da probate neke od zanimljivih aktivnosti na zatvorenom kao što su aerobik, pilates ili joga. Sigurno je da ćete se osećati dosta bolje, a vaše telo i imunitet  će vam biti zahvalni.

Kao što vidite, dosta je načina da se ostanete zdravi i tokom zimskih i jesenjih dana. Pronađite način da svoju ishranu obogatite nekim od namirnica sa naše liste, posvetite se nekom sportu ili drugom vidu rekreacije, obezbedite kvalitetan san i to bi trebalo da bude dovoljno da se u ovom periodu osetite zdravo i sveže.