Toliko je toga važno kada je maloprodaja u pitanju da je nekada mnogima teško sve to da ukomponuju. Naime, mnogi maštaju o sopstvenom biznisu, neki iz razloga što ne žele više da rade za drugog, neki zbog toga što imaju obećavajuće ideje, a neki jer žele da sami sebi (ponekad i drugima) dokažu svoju preduzetničku moć.
Uspevaju oni koji su svesni koliko tu pojedinosti ima i koji znaju da je taj put trnovit, ali da ga treba izdržati. Uspevaju oni koji će biti spremni da mukotrpno rade, i više nego što su možda navikli.
Takođe, oni koji su ušli u privatni biznis sa idejom da dignu sve četiri uvis, a da drugi rade za njih – možda će to doživeti jednog dana, ali tek nakon velikog ulaganja najpre energije.
Maloprodaja je najviše, pa im treba i način kako da posluju efikasno
Za efikasnost jedne firme, a ona je svakome među prvima na listi prioriteta, potrebno je da se uskladi način rada svih sektora, odnosno stavki koje čine poslovanje. Kod maloprodaje je potrebno da postoji sistem koji objedinjuje sve podatke u jedan sistem i time olakšaju celokupno poslovanje.
Prodaja kao aktivnost je, naravno, ključna, ali nju čini još mnogo toga što prethodi i sledi: upravljanje lancima snabdevanja, upravljanje zalihama, kao i sve aktivnosti u svrhu reklamiranja i marketinga: promocije, program lojalnosti, ponude.
Uz to, tu je i deo koji se tiče finansija, odnosno upravljanje novcem, računovodstvo, ali i sektor analitike i planiranja prodajnih aktivnosti.
Cilj koji ima program za maloprodaju
Najveći izazov koji firme u maloprodaji imaju jeste da integrišu sve pomenuto u jedan sistem, koji će omogućiti lakši i sigurniji rad i baratanje podacima.
Ono što treba da bude odlika koju ima program za maloprodaju, ali i za druge firme kojima je prodaja primarna, jeste da eliminiše svaku nejasnoću u podacima, da kontroliše troškove, da pruži transparentan uvid u podatke o klijentima i njihovim aktivnostima.
Za efikasnost je jako važno da sve potrebne informacije i podaci budu na jednom mestu i da sa različitih uređaja imate uvid kakav je status prodaja, zaliha, kao i kakva je produktivnost u maloprodajama.
Neki termini koji se pojavljuju kao deo sistema za maloprodaju
Trgovačka preduzeća teško da mogu da posluju bez programa i sistema. Danas je sve digitalizovano, i to u cilju da se što uspešnije i bolje obavlja posao. Takođe, i da se štedi radna snaga , ali i drugi resursi, kao i da se doprinese zadovoljstvu zaposlenih, od kojih direktno zavisi uspešnost posla. Upravljanje je u svemu tome važna karika, a ovi sistemi se upravo na to i odnose.
Prvi termin sa kojim se susrećemo jeste POS sistem – odnosno sistem proširene blagajne. Ona omogućava zaposlenom da ima uvid u zalihe i detalje o artiklima. Njihova prednost je što mogu biti stacionarni i mobilni, ali i to što omogućavaju i danas veoma traženu funkciju a to je traženje artikla u drugoj radnji ili magacinu. Kada se posluje sa ovim sistemima, smanjuje se mogućnost greške.
E-commerce – odnosno internet trgovina, koja uključuje i objave na društvenim mrežama, koje su jako bitan kanal za marketinške aktivnosti. Postoje mnogobrojne pogodnosti koje se e-commercom nude, kao što su omogućavanje kupcima da naprave izbor o mestu i načinu kako žele da preuzmu proizvod, zatim tu su kuponi, lične ponude i programi lojalnosti, a za buduće aktivnosti i predlaganje artikala kupcu na osnovu prethodnih kupovina.
Sam prodajni proces se umnogome unapređuje uvođenjem sistema za maloprodaju, te je ulaganje u njih ulaganje i u bolju budućnost firme. Ne može na današnjem tržištu da opstane firma ili prodavnica koja ne čini sve da saradnja sa njom bude laka i neopterećujuća, a to ovi sistemi omogućavaju.