Uspešna prodaja nekretnine u najvećoj meri zavisi od vaše angažovanosti u čitavom procesu prodaje. Nije dovoljno samo staviti oglas za prodaju, već je pre toga neophodno adekvatno se pripremiti i obaviti određene korake.
Ukoliko želite da saznate šta je sve neophodno da uradite kako bi vaš stan imao veću potražnju i kako biste ga prodali po što većoj ceni, nastavite sa čitanjem ovog teksta.
#1 Odredi način prodaje – samostalno ili preko agenta prodaje
Da li je vaš cilj da prodate stan u najkračem vremenskom roku ili po što višoj ceni?
Ukoliko je odgovor na pitanje da želite da prodate stan po što višoj ceni, a vremenski period koji je potreban za prodaju vam nije važan, onda je bolja opcija da ga samostalno prodajete – ona zahteva više vremena i manje uloženog novca.
Ukoliko ipak želite da prodate stan na što brži i jednostavniji način, angažujte agenciju za nekretnine, i njoj prepustite čitav proces.
#2 Odredite tržišnu vrednost i pripremite neophodnu dokumentaciju
Pripremljena kompletna dokumentacija ima veliti uticaj na uspešnu prodaju nekretnine. Pored vlasničkog lista, neophodan vam je dokaz da je nekretnina uknjižena, a ukoliko nije potrebna vam je sva dokumentacija od prvog do trenutnog vlasnika.
Stanove koji su uknjiženi je znatno lakše prodati, jer uz njih postoji mogućnost kupovine nekretnine uz pomoć stambenog kredita za koji se veliki broj kupaca odlučuje.
U određivanju tržišne vrednosti vam najviše mogu pomoći agenti za nekretnine, koji poznaju stanje na tržištu i mogu vam objektivno reći koliko su potencijalni kupci spremni da izdvoje novca za vašu nekretninu.
Na vrednost nekretnine utiče više faktora istovremeno, i svaki od njih nekim delom određuje cenu po kojoj možete prodati vaš stan.
Lokacija stana je glavni faktor koji utiče na cenu nekretnine. Što je stan bliže centru ili popularnoj lokaciji, njegova cena biće veća. Takođe, ako je stan u prigradskoj opštini njegova cena biće povoljnija. To isto važi i za gradove – u većim i naseljenijim gradovima cene kvadrata su znatno veće od cene kvadrata u nekom manjem mestu.
Prodajom garsonjera do 35 kvadrata i stanova preko 120 kvadrata možete zaraditi najviše novca. Razlog tome je što su garsonjere najtraženije na tržištu, a stanove preko 120 kvadrata kupuju klijenti koji su spremni da izdvoje veći novac kako bi dobili ono što žele.
Na tržišnu vrednost takođe utiče i sistem grejanja koji ima stan i da li zgrada u kojoj se nalazi stan poseduje lift i parking ili garažno mesto.
#3 Pripremite stan za prodaju – sitne popravke u stanu
Nakon što se angažovali agenciju za nekretnine i procenili tržišnu vrednost vašeg stana, kako bi stan ostavio što bolji utisak potrebno ga je urediti i pripremiti za prodaju.
Na početku je važno da se fokusirate na estetiku stana – okrečite stan u neutralne boje, zamenite tepihe, osvežite parkete i unapredite sve ono što potencijalnim kupcima može prvo da zapadne za oko.
Takođe važno je rešiti sve funkcionalne probleme poput problema sa stolarijom, instalacijama, grejanjem ili klima uređajem koji u velikoj meri utiču na samu vrednost nekretnine. Za ovaj korak vam je potrebno dodatno ulaganje i određeno vreme, međutim može značajno uticati na povećanja vrednosti stana.
Osim estetskih i funkcionalnih izmena važno je da detaljno očistite stan i rešite se svog nepotrebnog nameštaja kako bi stan izgledao što prostranije.
#4 Marketing i prodaja stana – kvalitetne fotografije
U konsultaciji sa svojim agentom za nekretnine, odredite na kojim kanalima ćete oglasiti prodaju stana. Plaćeno oglašavanje če vam pomoći da što pre dođete do potencijalnih kupaca.
Najvažniji materijal za promociju prodaje su kvalitetne fotografije stana. Napravite što je više fotografija moguće, kako bi potencijalni kupci imali što bolji uvid u stan koji će ih motivisati da se jave kako bi stan videli uživo. Potrudite se da slike budu realne, ali da istovremeno prikazuju stan iz najboljeg ugla.
#5 Slanje materijala za oglas – navedite sve karakteristike stana
Nakon što ste završili sve navedene korake i nakon njih napravili adekvatne fotografije vašeg stana, poslednji korak je da objavite oglas za prodaju stana. Na njemu precizno navedite sve opšte karakteristike nekretnine – lokaciju, strukturu, stanje, da li ima lift, parking ii garažno mesto, i sve ostale informacije koje interesuju potencijalne kupce.
Takođe navedite cenu stana koju ste odredili za prodaju kao i dodatne pogodnosti koje stan nudi, a koje nisu primarne. Što bliže i detaljnije opišete nekretninu, veće su šanse da se kupac odluči da kontaktira baš vas u moru oglasa na koje je naišao.
Nadamo se da smo vam ovim tekstom dali bolji uvid u čitav proces prodaje nekretnine i pomogli pri prodaji vašeg stana. Ukoliko ispratite naše uputstvo, ne sumnjamo da ćete u najkraćem roku predati ključeve idealnom kupcu!