Poslovni bonton i bolja poslovna reputacija

Lepo ponašanje je važan deo svake poslovne karijere. Bonton nas uči kako treba da izgledamo, komuniciramo, gestikuliramo i izrazimo se u svakoj prilici. Poštujući pravila dobrog ponašanja u poslovnom svetu zapravo ulažemo u karijeru i unapređujemo reputaciju svog brenda. U pitanju je investiranje koje obično ništa ne košta, ali je zato ključan faktor u postizanju dobiti. 

Poslovni uspeh u velikoj meri zavisi od načina na koji vodimo razgovore i uopšte kako se ophodimo prema saradnicima i klijentima. Očigledne primere za to nalazimo u svakom obliku poslovne komunikacije, bilo da je reč o sastancima ili onlajn korespodenciji. Prema tome, usvajanje ovih opšteprihvaćenih konvencija može biti pouzdan put do podizanja poslovnog ugleda. 

Pravila ponašanja u poslovnom svetu

Uspešnu karijeru i poslovanje diktiraju brojna pravila lepog ponašanja, koja su u osnovi vrlo stara, ali su se tokom vremena prilagođavala različitim društvenim okolnostima i situacijama. Ono što je ostalo nepromenjeno jeste važnost ukazivanja poštovanja prema kolegama i radnom mestu. Kao bitan element poslovne etike oduvek se u prvi plan iznosi održavanje dobrog odnosa sa saradnicima i partnerima.

Ako je vaš cilj da impresionirate ljude, onda morate razmisliti o tome kakvi postupci ostavljaju utisak uglednog biznismena ili uspešne poslovne žene. Neka pravila podrazumevaju da se adekvatno i sa osmehom obraćate sagovorniku, koristeći „čarobne reči“ kao što su „molim vas“, „hvala“ „izvinite”.

Pažljiv odabir prigodnih poklona za saradnike takođe je važan element poslovnog bontona. Mnoge firme praktikuju da partnerima na poslovnim sastancima krajem godine podele poklone. Prikladan način da pokažete zahvalnost i poštovanje su novogodišnji pokloni u vidu kancelarijskog materijala: rokovnici, olovke, kalendari za 2021. godinu, ali i usb memorije, privesci, upaljači. Pored toga što će se vaši saradnici osetiti cenjeno i uvaženo, ukoliko na ovim predmetima odštampate i logo svog brenda osiguraćete firmi i besplatnu reklamu.

Pravila poslovne korespondencije

Učtivost i pristojnost nisu rezervisani samo za usmenu komunikaciju i poslovne sastanke. Značajan udeo u stvaranju dobre reputacije ima i elektronska korespondencija sa klijentima, saradnicima i biznis partnerima. Zbog toga je važno da prilikom odgovaranja na imejlove pokažete lepe manire. 

Umesto neformalnih pozdrava uvek koristite profesionalne. Čak i ako negujete opušten odnos sa saradnicima, bolji utisak ostavićete ako jednostavno napišete “Zdravo”, nego da započnete mejl sa “Ćao, društvo” ili “Ćao, narode”. Takođe, poželjno je da u prepisci ne skraćujete ničije ime.

Za ostavljanje profesionalnog dojma postavite automatski potpis na kraju mejla. Tako ćete dati svom korespondentu nešto više informacija o sebi – pored imena i prezimena i naziva firme za koju radite ostavite i kontakt podatke, uključujući telefonski broj. 

Što se stila pisanja tiče, ukoliko niste preterani ljubitelj strogog formalnog izražavanja, možete biti opušteniji, ali sa merom. Ovo uglavnom znači da budete oprezni sa humorom i da ne preterate sa uzvičnicima. Obavezno proverite sadržaj svojih imej poruka pre nego ih pošaljete. Na taj način ćete izbeći eventualne pravopisne greške ili one nenamerno napravljene u kucanju. Takođe, ukoliko adresu primaoca postavite na kraju, manje su šanse da pošaljete mejl na pogrešnu adresu. 

U ostavljanju dobrog utiska pomoći će vam i blagovremeno odgovaranje na poštu. Čak i kada mejl nije upućen vama i kada niste u obavezi da odgovorite, ispoštujte ovo pravilo poslovnog bontona, posebno ako ova osoba radi u istoj kompaniji ili industriji kao i vi.

Pravila poslovnog oblačenja

Premda elegantan i sofisticiran stil odevanja nije garancija poslovnog uspeha, neosporno je da će i najsjajnija karijera biti u senci nemarnog i neprimerenog izgleda. Istina je, odelo ne čini čoveka, ali i te kako pomaže u stvaranju pozitivnog prvog utiska. 

Poslovno oblačenje je zapravo vid vizuelne neverbalne komunikacije. Zbog toga je izuzetno važno da na poslovnim sastanicima izgledate pristojno. Na susrete sa saradnicima odlazite isključivo uredno začešljane kose, u ispeglanoj i čistoj odeći. Ukoliko radite u kompaniji koja ima svoj dress-kod, morate ga dosledno poštovati. No, tamo gde pravila konzervativnog oblačenja nisu toliko stroga, možete odstupiti od klasičnog sako-košulja-kravata-obrasca. Naravno, čak i u tom slučaju, nije pametno napraviti grešku kao što je nošenje pantalona bez kaiša (za muškarce) ili sandale i jarki karmin na dnevnim sastanicima (za žene).

Lepi maniri – ostavljanje utiska na saradnike

Iza reputacije firme stoji upravo pojedinac, njegova kreativnost, inovativan um i nenasrtljivo iskazani stavovi i ideje. Lepim manirima pokazujete da ste osoba koja zrači samouverenošću i zrelošću i koja upravo zbog toga ima razumevanja i poštovanja za druge ljude. Dostojanstveno i staloženo iskazivanje stavova, razvijena asertivnost u komunikaciji i transparentno predstavljanje u javnosti sasvim sigurno su veštine koje će vam pomoći u ostavljanju impresivnog utiska na saradnike.

Osoba koja neguje lepe manire ima sposobnost lakšeg prilagođavanja svim društvenim tokovima i situacijama. Ovi načini ponašanja se mogu naučiti, steći i uvežbavati iz dana u dan.

Učenje (bontona) kao put poslovnog razvoja

Učenje pravila lepog ponašanja, ali i učenje uopšte, pomaže pojedincu da bude u skladu sa trendovima koji se stalno menjaju. Kontinuirana edukacija treba da se nađe na listi prioriteta svakog poslovnog čoveka koji želi uspeh. Učiti od ljudi koji znaju više, sticati nove veštine kroz praktičan rad dobar je put ličnog i profesionalnog razvoja.

Sva prikupljena znanja olakšaće obavljanje radnih zadataka, te pomoći u tome da se istaknete u poslovnom svetu. Kada naučite kako treba raditi i komunicirati u različitim situacijama, bliži ste uspehu i ostvarenju važnih ciljeva u karijeri.

Uz lepe manire i široko znanje, podizanje ugleda vaše firme neće biti težak zadatak. Ukoliko u svom poslovnom okruženju ostavite utisak vrednog i kvalitetnog radnika, koji je pritom objektivan, iskren i ima stila, onda je dobra reputacija rezultat koji se logično nameće. Obratite pažnju na držanje svog tela, na reči koje koristite, kao i na to sa koliko poštovanja se obraćate kolegama i klijentima Pokažite da ste snažna ličnost koja ima integritet, ali i razumevanje prema drugima. Uspeh dolazi ljudima koji kvalitetno rade i koji umeju da se predstave na najbolji mogući način.

Najnoviji tekstovi

EdukacijaPosao

Nekoliko saveta za povećanje profita vašeg biznisa

Vođenje uspešnog posla zahteva strateško planiranje, prilagodljivost i duboko razumevanje tržišta na kojem poslujete. Iako ne postoji univerzalno rešenje koje ...
Dobre stvari

Finansijska strategija u sportu: Kako klubovi upravljaju budžetom

Finansijsko upravljanje je ključno za uspeh sportskih klubova, bilo da se radi o malim lokalnim timovima ili velikim međunarodnim organizacijama. ...