Dobre stvari

Perači pod pritiskom za pranje automobila

Perači pod pritiskom mogu skratiti vreme pranja vašeg automobila i oprati ga jednako sjajno kao zaposleni u profesionalnoj auto perionici. 

Dani korišćenja kante i sunđera za pranje automobila u domaćoj radinosti su davno prošli. Za one koji ozbiljno žele da očiste svoj automobil kao profesionalci, perač pod pritiskom je najbolji izbor. Ne samo da mašina za pranje pod pritiskom koristi, u proseku, manje vode nego kofa i baštensko crevo, već će skratiti potrebno vreme i smanjiti rizik od oštećenja boje vašeg automobila.

Kada koristite sapunicu i sunđer kako biste uklonili prljavštinu sa vašeg automobila, umesto da prljavština sklizne sa sunđera ona se može zalepiti za njega. Ako nastavite da trljate, ponašaće se skoro kao brusni papir i neminovno će napraviti oštećenja na vašem automobilu u vidu brojnih ogrebotina. 

S druge strane, peraci pod visokim pritiskom ispiraju prašinu, insekte i ostalu nakupljenu prljavštinu sa površine vašeg vozila, bez da morate da je dodirnete.

Prednosti posedovanja perača pod pritiskom

Prednosti posedovanja mašine za pranje pod pritiskom su brojne:

  • Čiste i najteža zaprljanja: perači za pranje pod pritiskom dolaze sa različitim postavkama pritiska za lake/srednje/teške zadatke. Teške mrlje kao što su ulje, mast ili prljavština spadaju u klasu teških zadataka, koje mašina za pranje pod visokim pritiskom može sa lakoćom da ukloni sa vašeg automobila. Perači pod visokim pritiskom dolaze sa dodacima koji olakšavaju uklanjanje teških mrlja, boje, skorelih zaprljanja itd.
  • Ušteda vremena: U proseku je potrebno 10 minuta da očistite automobil pod niskim pritiskom. Za čišćenje teških mrlja može biti potrebno duplo više vremena, ali vremenom kada naučite kako da radite sa peračem pod pritiskom nikada nećete potrošiti više od sat vremena da očistite vaš automobil. 
  • Ekonomični su: Bar 2-3x mesečno vozite automobil u profesionalnu perionicu i plaćate pranje. Perači pod pritiskom su isplativa investicija – koriste relativno male količine vode, a dugotrajne su. Trajaće minimum 10 godina, što znači da ćete oprati automobil nebrojeno puta ovom mašinom.

Od kojih delova se sastoji perač pod pritiskom?

Perači pod pritiskom se razlikuju od modela do modela. Zavisno od vaših potreba možete kupiti osnovni, polu-profesionalni ili profesionalni model mašine za pranje automobila. Svaki od njih se razlikuje po osnovnim karakteristikama, kao što su maksimalni pritisak, protok vode, jačina motora i maksimalna temperatura dovoda vode.

Ono što je većini modela perača pod pritiskom zajedničko jesu sledeći delovi:

  • Ulaz vode: Crevo koje povezuje perač pod pritiskom sa glavnim dovodom vode. Obično postoji filter u ulazu koji sprečavaju prljavštinu da uđe u mašinu i začepi je. 
  • Električni motor ili motor na gas: Većina manjih perača pod pritiskom napajaju se strujom, ali veće modele pokreću kompaktni benzinski motori. Motori su slični onima koje ćete naći u kosilicama. Modeli sa gasnim motorima su odlični ako radite napolju na mestima gde je teško pronaći napajanje (ili gde bi dugačak kabl bio opasan ili nezgodan). Motor je dizajniran da napaja pumpu za vodu.
  • Pumpa za vodu: Ovo je srce mašine za pranje pod pritiskom. Pokreće je velikom brzinom električni motor (ili gasni motor). Kada motor vuče pumpu u jednom pravcu, ona usisava vodu iz slavine; kada izvrši pritisak na pumpu na drugu stranu, voda prska u mlazu pod visokim pritiskom. Pumpe su dizajnirane da podnose protok vode od oko 4-8 litara u minuti.
  • Crevo pod visokim pritiskom: Ovo je cev koja izlazi iz mašine za pranje i nastavlja se do bilo kog nastavka za čišćenje koji ste odlučili da koristite. Običan komad creva ne bi mogao da izdrži visok pritisak vode, ali crevo visokog pritiska je ojačano žičanom mrežom i ima dva ili više slojeva plastike visoke gustine. 
  • Dodatak za čišćenje: U zavisnosti od toga šta čistite, možete da pređete sa jednostavnog pištolja za okidanje (u suštini to je ventil koji propušta vodu samo kada stisnete ručicu) na sprej koji se okreće ili rotirajuću četku da biste očistili zaprljanja na vašem autu. Priključci sa pogonom se pokreću snagom vode koja teče kroz njih.

Većina perača pod pritiskom radi na isti način i rade gotovo iste stvari, ali one skuplje imaju tendenciju da rade sa većim pritiskom vode (i imaju bolju moć čišćenja).

Kako da operete automobil peračem pod pritiskom?

Kada perete automobil peračem pod pritiskom, baš kao i kada perete na staromodni način, najbolje je da izbegavate pranje usred vrelog letnjeg dana. Takođe ne bi trebalo da perete automobil ni kada je napolju suviše hladno, a evo načina kako da opremite automobil za zimu.

Najbolje vreme za pranje automobila je rano ujutro ili uveče. Ali, ako je apsolutno neophodno da operete automobil usred dana, kada je veoma toplo, pokušajte da pomerite automobil u senku najmanje sat vremena pre nego što počnete da perete, kako biste dali vremena da se površina automobila ohladi.

Izvadite perač za pranje pod pritiskom i proverite da li imate sve što vam je potrebno. Odmotajte električni kabl i priključite ga na napajanje pazeći da ne ostane u vodi. Nemojte još uključivati perač. Povežite baštensko crevo pazeći da nema pregiba u crevu. 

Odmotajte crevo perača za pranje pod pritiskom, pazeći da nema uvijenih ili uvrnutih mesta. Povežite crevo sa nozelom. U zavisnosti od marke i modela vaše mašine za pranje pod pritiskom, verovatno će imati podesivu mlaznicu koja omogućava vodi da postigne učinak poput ventilatora koji prska (neki brendovi ih nazivaju automlaznicom).

Najbrže pranje automobila ikada

Dakle, imate sve što vam je potrebno za pranje automobila i spremni ste da isprobate vaš perač pod pritiskom. Kada je sve uključeno i radi, možete prići svom vozilu i otpočeti pranje. Dok ne naviknete da koristite mašinu za pranje pod pritiskom, budite sigurni da stojite na udaljenosti od 2 do 3 metra od vozila.

Koristeći pokrete na gore i na dole i sa strane na stranu, možete isprati automobil. Uvek počnite od vrha automobila i spustite se prema dnu vozila. Ovo će osigurati da se sva prljavština ispere sa vašeg automobila, a ne samo da budu gurnuti na drugu stranu.

Kada isperete svu prljavštinu sa vašeg automobila, možete nastaviti i priključiti mlaznicu za prskanje pene, ako je vaša mašina za pranje pod pritiskom ima. Koristeći sredstvo za pranje i vosak po izboru, počnite da prskate automobil. Opet, počnite tako što ćete krenuti od vrha vozila nadole kako biste pokrili celu površinu.

Kada nanesete penu na ceo automobil, ostavite je da odstoji nekoliko minuta, omogućavajući joj da rastvori prljavštinu. Nakon toga isperite vaš automobil.

Kada isperete penu sa automobila, moći ćete da vidite da li još uvek ima prljavštine, blata ili buba koji se drže na površini. Ako postoje, onda pričvrstite „automatsku četku“ vaše mašine za pranje pod pritiskom i očistite automobil. Meke čekinje će otpustiti prljavštinu na vašem automobilu bez oštećenja boje ili laka.

Kada očistite preostalu prljavštinu sa automatskom četkom, moraćete ponovo da povežete cev za prskanje i da poslednji put isperite automobil. Sada možete da osušite automobil da biste uklonili vodu sa površine i sprečili nastajanje mrlja sušenjem vode.

Najnoviji tekstovi

Posao

Načini da unapredite bezbednost na radnom mestu

Sigurno radno okruženje treba da bude jedan od prioriteta svake kompanije. Kada je zaštita na radnom mestu na visokom nivou, …

Dobre stvariLifestyle

Kako zaštititi nameštaj prilikom selidbe i transporta?

Selidbe su sastavni deo života, to znaju oni koji nemaju još uvek svoj sopstveni dom. U takvim situacijama selidba uopšte …

Dobre stvari

Ručno birana kolekcija.

Preporuke