Navike koje unapređuju svakodnevicu i pomažu razvoj karijere

uspeh-čovek-radost

Put uspeha i napredovanja u poslovnom svetu ne mora da bude težak i nepredvidiv. Zapravo, vrlo je jednostavno i lako izgraditi dobru karijeru i postati uspešan u oblasti u kojoj radite. Šta je to što odvaja uspešne ljude od običnih?

Ako imate jasne namere i postavljene ciljeve ka kojima težite, već ste na pravoj stazi. Međutim, ako svakog dana ustanete i dopustite da vas događaji i situacije vode bez plana, ne znate kuda ste se zaputili – očigledno je da ne možete doći do svog idealnog mesta.

Da biste dostigli svoj najveći potencijal, morate da upravljate sopstvenim putem kroz svakodnevne navike koje vas ka uspehu vode. Pročitajte na koje sve načine možete da optimizujete ne samo svoju karijeru, već i čitav život.

Spremite se za doživotno učenje

Obrazovanje i učenje nisu samo za učenike, već nešto što treba prihvatiti u svakoj fazi života. Dakle, ako želite da budete uspešni u svom poslu, važno je da izgradite naviku konstantnog učenja. Trudite se da unapredite svoje veštine ne samo da biste parirali konkurenciji, već i da biste razvijali i negovali osećaj ličnog dostignuća.

Neki od načina da postanete bolji u svojoj delatnosti jeste da svakog dana prikupljate nove informacije koje su povezane sa vašom industrijom. Iako deluje zastrašujuće učiti nove stvari, ovo je direktan put do izgradnje samopouzdanja i sposobnosti da budemo opušteni i izvan naše zone komfora. Prilika da ovladamo nekom novom veštinom su i dodatni i privremeni honorarni poslovi.

Potražite neku obuku ili posao sa pola radnog vremena gde možete unaprediti svoja administrativna znanja, veštinu komunikacije na stranom jeziku i slično. Postoje organizacije kao što su Omladinska zadruga Niš, Beograd, Novi Sad u kojima možete pronaći odgovarajuće angažovanje i tako napraviti korak dalje u razvoju svoje karijere.

Ujutro zabeležite male i konkretne zadatke za taj dan

Kada balansirate između nekoliko uloga svakog dana možete se suočiti sa širokim spektrom odgovornosti. Iako će svi eksperti savetovati da organizaciju dana započnete određivanjem prioriteta, veoma je bitno da u svakom danu pronađete dovoljno vremena i za izvršavanje malih zadataka, odnosno svih onih zamornih obaveza koje ne dopuštaju da se fokusirate na glavne poslove.

Pisanje jutarnjih stranica jedna je od onih korisnih navika koje pomažu da rasteretite svest i uklonite sva ometanja. Stvorite naviku da beležite ove zadatke i ostavite ih po strani. Praktično je da radite ovu vežbu dok pripremate prvu kafu, na primer, jer ćete se nakon toga osećati mnogo srećnije i opuštenije, pa samim tim i spremnije da se bavite inicijativama tokom svog radnog dana.

Započnite dan dobrim treningom

U životu i poslu ima toliko toga što ne možete da kontrolišete i što može da izazove negativnost i veliki stres kako vaš dan napreduje. Međutim, intenzivna fizička aktivnost i dobar trening na početku dana je dobar način da ovaj “nedostatak kontrole” nadoknadite.

Devojke koje trče u šumi

Kada imate potpunu kontrolu nad svojim treningom i telom, stičete samopouzdanje i spremniji ste da se suočite sa izazovima i zadacima za koje ste možda mislili da su izvan vaše moći. Fizička aktivnost ujedno pomaže da ispraznite um i dobijete bolju mentalnu jasnoću. Neosporno je, kada imate bistru glavu lakše i kreativnije možete razmišljati i raditi tokom dana.

Vežbanje može da bude vaše gorivo, ali i način da brinete o sebi. Kada se usredsredite na ritam sopstvenog disanja, to ublažava stres i održava vas prisutnim i fokusiranim. Odlična vežba koju možete primeniti i tako se uskladiti sa svojim  ciljevima.

Zapitajte se da li će određeni zadatak biti važan za nedelju, mesec ili godinu dana

Kada se nosimo sa velikim brojem obaveza i zadataka postaje teško da odredim prioritete i fokusiramo se na prave stvari. Zbog toga je neophodno ne samo da radimo više, već i pametnije i da postanemo svesni toga koje će stavke u našem rasporedu imati najdublji dugoročni uticaj na naš posao. Dakle, pošto napravimo listu obaveza, dok određujemo prioritete, treba da postavimo to jednostavno pitanje: hoće li ovo biti važno za jedan dan, nedelju, mesec ili godinu? Na ovaj način smanjujemo šanse da se izgubimo u obavljanju hitnih (a manje bitnih) zadataka.

Isti metod je primenljiv i kada želite da procenite meru uspeha ili postignuća. Odgovor na ova pitanja pruža vam jasnu perspektivu o tome koliko emocija, energije i truda treba uložiti u određene zadatke na radnom mestu.

Elektronsku poštu proveravajte samo nekoliko puta dnevno

Možda vam se čini kao naročito pohvalno što ste ažurni u pogledu odgovaranja na elektronsku poštu i poruke na društvenim mrežama. Međutim, ako je vaš posao da razmišljate o velikim projektima, da kreirate i donosite važne odluke, onda je stalno proveravanje pošte loša navika.

uspeh
Pexels.com

Ukoliko stalno prekidate svoj radni tok, rizikujete pad produktivnosti i radne efikasnosti. Umesto toga, u komunikaciji sa saradnicima postavite očekivanje da ćete odgovoriti jednom ili dva puta dnevno i držite se toga. Kada reagujete svaki put na pristiglo obaveštenje, smanjujete svoj raspon pažnje i zapravo dopuštate da slučajnosti upravljaju vašim prioritetima.

Uradite sve što je potrebno da biste dobili kvalitetan san

Kada je u pitanju spavanje, radi se o kvalitetu, a ne samo o kvantitetu. Spavanje nas leči, puni energijom i veoma je važno za naše zdravlje. Ako želite da budete uspešni, morate dati prednost dobrom noćnom snu. Počnite sa opuštanjem i “isključivanjem” rano uveče ne biste li lakše zaspali. Isključite elektroniku i ekrane. Pročitajte knjigu, slušajte umirujuću muziku ili čak inspirativan podcast da biste se dobro naspavali. Vaše telo i um će vam biti zahvalni za to, a vi ćete biti mnogo produktivniji tokom čitavog narednog dana.

Izdvojite 10 minuta da budete zahvalni

Uspešni ljudi znaju da cene sve vredne stvari u svom životu. Da biste ostvarili nove uspehe i postigli ciljeve morate izdvojiti vreme da budete zahvalni na svemu što već imate ili ste ostvarili. Dovoljno je da izdvojite tri stvari na kojima ste zahvalni u toku jednog dana. Vizuelizujte sve ono što bi moglo biti mnogo gore no što jeste i zahvalite se što nije tako. Prepoznajte ove momente i sasvim je izvesno da ćete ostati fokusirani na ono što je važno i uspeti da upravljate emocijama i obavezama koje prate aktivan poslovni život i građenje karijere.

Najnoviji tekstovi

Putovanja

Šta treba da ima hotel sa 5 zvezdica?

Godišnji odmori i putovanja su prilike kada volimo da udovoljimo sebi i izdvojimo nešto više para iz novčanika za skupe ...
Dobre stvari

Korak po korak vodič za postavljanje termoizolacije na zidove i krovove

Efikasna termoizolacija jedan je od ključnih faktora za povećanje energetske efikasnosti vašeg objekta. Kvalitetna izolacija ne samo da smanjuje troškove ...