Fizička sigurnost je najvažniji aspekt bezbednosti na radnom mestu. Međutim, pored zaštite osoblja, svako preduzeće se suočava sa dva važna pitanja u oblasti bezbednosti poslovanja – zaštitom imovine i zaštitom vrednih podataka.
Vaše poslovanje svakodnevno je izloženo potencijalnim rizicima u vidu krađe, fizičke štete ili hakovanja sistema. Da biste izbegli pomenute rizike, potreban Vam je sveobuhvatan i precizan sistem tehničke zaštite u okviru poslovnog prostora, koji podiže bezbednost osoblja i materijalnih vrednosti na viši nivo.
Kontrola pristupa pokazala se kao odličan odgovor na pitanje bezbednosti ljudi, materijalne i intelektualne svojine. Reč je o tehnologiji koja identifikuje osobu koja želi da pristupi Vašem poslovnom prostoru – kancelariji ili ograničenom području, te joj omogućava pristup samo onim oblastima za koje ste lično dali dozvolu pristupa.
Sistemi kontrole pristupa potvrđuju identitet korisnika i na osnovu baze podataka kontrolišu proces autorizacije pristupa. Prikupljanjem i skladištenjem podataka, ovi pametni sistemi omogućavaju vlasniku preduzeća da nadgleda kretanje zaposlenih i posetilaca u kancelariji – što olakšava identifikaciju počinilaca u slučaju narušavanja bezbednosti. Osim što omogućavaju procenu bezbednosnih rizika, sistemi kontrole pristupa doprinose razvoju i uspehu poslovanja.
Po kom principu sistemi za kontrolu pristupa funkcionišu u praksi?
Svaki sistem kontrole pristupa poseduje čitač, koji služi za detekciju ponuđenih podataka i identifikaciju osobe koja zahteva pristup. Postoji nekoliko metoda pomoću kojih se vrši proces identifikacije.
- Pristupna kartica – fizička kartica koja se može prevući ili skenirati za ulazak.
- Lozinka ili pin kod – omogućava zaposlenima pristup datim oblastima. Ukoliko zaposleni napusti kompaniju ili promeni položaj, možete da prilagodite ili onemogućite pristup Vašem poslovanju u skladu sa promenama.
- Biometrijski uređaji – sastoje se od skenera koji poseduje softver za prepoznavanje otisaka prstiju ili lica. Reč je o sofisticiranoj tehnologiji, koja ima mogućnost skeniranja nekoliko hiljada tačaka na licu ili vrhu prsta, na osnovu kojih prepoznaje osobu i dolazi do podataka o tome kojim oblastima je datoj osobi dozvoljen pristup.
- Mobilne aplikacije sa odobrenim bar kodom – zamenjuju tradicionalni ulazak u kancelariju koji zahteva ključ. Ovom metodom možete da kontrolišete i pristup osetljivim digitalnim podacima, tako što ćete poslati identifikacioni broj ili kod direktno na telefon Vaših zaposlenih.
Kontrola pristupa na jednostavan način obavlja složene zadatke, precizno sortira i očitava podatke, te značajno poboljšava produktivnost Vašeg osoblja, istovremeno pružajući dodatnu sigurnost poslovnom objektu.
Zašto je kontrola pristupa Vaš poslovni “kec u rukavu”?
U nastavku teksta pročitajte na koje još načine kontrola pristupa može da unapredi Vaše poslovanje.
#1 Kreiranje istorije aktivnosti
Budući da sistemi kontrole pristupa evidentiraju sve aktivnosti, Vaš sigurnosni tim može jednostavno doći do relevantnih informacija u slučaju problema poput krađe.Dodatna prednost kreiranja istorije aktivnosti je verodostojna evidencija prisustva zaposlenih, uključujući vreme u koje zaposleni stižu ili napuštaju radno mesto. Osim toga, nije na odmet da iskoristite “moderne špijune” u svrhe prevencije zaraze virusom COVID-19. Praćenjem kretanja Vaših zaposlenih, veoma lako se možete informisati sa čim ili s kim su zaraženi ili potencijalno zaraženi pojedinci mogli da stupe u kontakt tokom radnog vremena.
#2 Brža reakcija u vanrednim situacijama
Mnogi sistemi za kontrolu pristupa imaju opciju sinhronizacije sa električnim sistemima i uređajima za ventilaciju i klimatizaciju u Vašem poslovnom prostoru. Prednost automatskog isključivanja svetlosti i regulacije temperature nakon radnog vremena, znatno će smanjiti troškove energije, kao i rizik od pregrevanja uređaja i pojave požara. U slučaju da su Vaši zaposleni izloženi opasnosti od provalnika, možete brzo zaključati sve pristupne tačke kako biste sprečili krađu ili nanošenje povreda zaposlenima.
#3 Remote pristup na više lokacija
Imate više poslovnih objekata? Vaši zaposleni često posećuju druge poslovnice u okviru kompanije? Sada konačno mogu da se oslobode straha od eventualnog zaboravljanja ili gubitka ključa. Ako ste se odlučili za biometrijsko rešenje, definitivno ćete biti spokojniji – zaposleni neće moći da podele jedinstvene pristupne podatke sa neovlašćenim osobama.
Sistem kontrole pristupa će Vam olakšati monitoring poslovanja bez potrebe da budete fizički prisutni. Remote kontrola dešavanja u Vašim poslovnim objektima će takođe smanjiti troškove opreme i održavanja – nećete imati potrebu za dodatnom kupovinom namenskog servera.
Već ste ugradili određeni vid tehničke zaštite u svoj poslovni prostor? Čeka Vas još jedna sjajna vest! Većina sistema za kontrolu pristupa obavlja svoju funkciju uz postojeći sistem bezbednosti – čime je postignuta maksimalna kontrola i zaštita svih aspekata Vašeg poslovanja. Nikada ne možemo biti suviše zaštićeni, a savete o odabiru adekvatne opreme za zaštitu bezbednosti trebalo bi dobiti iz pouzdanih izvora. Dakle, kome se obratiti?
Kompanija MS Security nudi sve neophodne usluge i rešenja za implementaciju mera koje donose proveren kvalitet i sigurnu zaštitu Vašeg poslovanja, a uključuju: planiranje, testiranje, instalaciju i održavanje tehničke i programske opreme. Za sve savete i dileme obratite se stručnom timu i budite bez sumnje da će bezbednost i uspeh Vašeg poslovanja biti na najvišem nivou.