Dobre stvari

Na koji način kontrola pristupa doprinosi Vašem poslovanju?

Fizička sigurnost je najvažniji aspekt bezbednosti na radnom mestu. Međutim, pored zaštite osoblja, svako preduzeće se suočava sa dva važna pitanja u oblasti bezbednosti poslovanja – zaštitom imovine i zaštitom vrednih podataka.

Vaše poslovanje svakodnevno je izloženo potencijalnim rizicima u vidu krađe, fizičke štete ili hakovanja sistema. Da biste izbegli pomenute rizike, potreban Vam je sveobuhvatan i precizan sistem tehničke zaštite u okviru poslovnog prostora, koji podiže bezbednost osoblja i materijalnih vrednosti na viši nivo.

Kontrola pristupa pokazala se kao odličan odgovor na pitanje bezbednosti ljudi, materijalne i intelektualne svojine. Reč je o tehnologiji koja identifikuje osobu koja želi da pristupi Vašem poslovnom prostoru – kancelariji ili ograničenom području, te joj omogućava pristup samo onim oblastima za koje ste lično dali dozvolu pristupa.

Sistemi kontrole pristupa potvrđuju identitet korisnika i na osnovu baze podataka kontrolišu proces autorizacije pristupa. Prikupljanjem i skladištenjem podataka, ovi pametni sistemi omogućavaju vlasniku preduzeća da nadgleda kretanje zaposlenih i posetilaca u kancelariji –  što olakšava identifikaciju počinilaca u slučaju narušavanja bezbednosti. Osim što omogućavaju procenu bezbednosnih rizika, sistemi kontrole pristupa doprinose razvoju i uspehu poslovanja.

Po kom principu sistemi za kontrolu pristupa funkcionišu u praksi?

Svaki sistem kontrole pristupa poseduje čitač, koji služi za detekciju ponuđenih podataka i identifikaciju osobe koja zahteva pristup. Postoji nekoliko metoda pomoću kojih se vrši proces identifikacije.

  • Pristupna kartica – fizička kartica koja se može prevući ili skenirati za ulazak.
  • Lozinka ili pin kod – omogućava zaposlenima pristup datim oblastima. Ukoliko zaposleni napusti kompaniju ili promeni položaj, možete da prilagodite ili onemogućite pristup Vašem poslovanju u skladu sa promenama.
  • Biometrijski uređaji – sastoje se od skenera koji poseduje softver za prepoznavanje otisaka prstiju ili lica. Reč je o sofisticiranoj tehnologiji, koja ima mogućnost skeniranja nekoliko hiljada tačaka na licu ili vrhu prsta, na osnovu kojih prepoznaje osobu i dolazi do podataka o tome kojim oblastima je datoj osobi dozvoljen pristup.
  • Mobilne aplikacije sa odobrenim bar kodom – zamenjuju tradicionalni ulazak u kancelariju koji zahteva ključ. Ovom metodom možete da kontrolišete i pristup osetljivim digitalnim podacima, tako što ćete poslati identifikacioni broj ili kod direktno na telefon Vaših zaposlenih.

Kontrola pristupa na jednostavan način obavlja složene zadatke, precizno sortira i očitava podatke, te značajno poboljšava produktivnost Vašeg osoblja, istovremeno pružajući dodatnu sigurnost poslovnom objektu.

Zašto je kontrola pristupa Vaš poslovni “kec u rukavu”?

U nastavku teksta pročitajte na koje još načine kontrola pristupa može da unapredi Vaše poslovanje.

#1 Kreiranje istorije aktivnosti

Budući da sistemi kontrole pristupa evidentiraju sve aktivnosti, Vaš sigurnosni tim može jednostavno doći do relevantnih informacija u slučaju problema poput krađe.Dodatna prednost kreiranja istorije aktivnosti je verodostojna evidencija prisustva zaposlenih, uključujući vreme u koje zaposleni stižu ili napuštaju radno mesto. Osim toga, nije na odmet da iskoristite “moderne špijune” u svrhe prevencije zaraze virusom COVID-19. Praćenjem kretanja Vaših zaposlenih, veoma lako se možete informisati sa čim ili s kim su zaraženi ili potencijalno zaraženi pojedinci mogli da stupe u kontakt tokom radnog vremena.

#2 Brža reakcija u vanrednim situacijama

Mnogi sistemi za kontrolu pristupa imaju opciju sinhronizacije sa električnim sistemima i uređajima za ventilaciju i klimatizaciju u Vašem poslovnom prostoru. Prednost automatskog isključivanja svetlosti i regulacije temperature nakon radnog vremena, znatno će smanjiti troškove energije, kao i rizik od pregrevanja uređaja i pojave požara. U slučaju da su Vaši zaposleni izloženi opasnosti od provalnika, možete brzo zaključati sve pristupne tačke kako biste sprečili krađu ili nanošenje povreda zaposlenima.

#3 Remote pristup na više lokacija

Imate više poslovnih objekata? Vaši zaposleni često posećuju druge poslovnice u okviru kompanije? Sada konačno mogu da se oslobode straha od eventualnog zaboravljanja ili gubitka ključa. Ako ste se odlučili za biometrijsko rešenje, definitivno ćete biti spokojniji – zaposleni neće moći da podele jedinstvene pristupne podatke sa neovlašćenim osobama.

Sistem kontrole pristupa će Vam olakšati monitoring poslovanja bez potrebe da budete fizički prisutni. Remote kontrola dešavanja u Vašim poslovnim objektima će takođe smanjiti troškove opreme i održavanja – nećete imati potrebu za dodatnom kupovinom namenskog servera.

Već ste ugradili određeni vid tehničke zaštite u svoj poslovni prostor? Čeka Vas još jedna sjajna vest! Većina sistema za kontrolu pristupa obavlja svoju funkciju uz postojeći sistem bezbednosti – čime je postignuta maksimalna kontrola i zaštita svih aspekata Vašeg poslovanja. Nikada ne možemo biti suviše zaštićeni, a savete o odabiru adekvatne opreme za zaštitu bezbednosti trebalo bi dobiti iz pouzdanih izvora. Dakle, kome se obratiti?

Kompanija MS Security nudi sve neophodne usluge i rešenja za implementaciju mera koje donose proveren kvalitet i sigurnu zaštitu Vašeg poslovanja, a uključuju: planiranje, testiranje, instalaciju i održavanje tehničke i programske opreme. Za sve savete i dileme obratite se stručnom timu i budite bez sumnje da će bezbednost i uspeh Vašeg poslovanja biti na najvišem nivou.

Najnoviji tekstovi

Lepota

Pravilna nega kože – preporuka dermatologa

Kada je u pitanju pravilna nega kože, potrošače poprilično zbunjuju svi dostupni tretmani i mnoštvo preparata različitih brendova prisutnih na …

Dobre stvari

Kako izabrati mesto za svadbu?

Jedna od najvažnijih odluka koju morate da donesete prilikom planiranja svadbe jeste odabir prave sale. Bajkovito i svečano okruženje je …

Dobre stvari

Ručno birana kolekcija.

Preporuke