Medicinski turizam i kakvo je stanje u Srbiji

Doktor drži pacijenta za ruku

Sve češće možemo čuti izraz medicinski turizam, pre svega zato što je to najnovija vrsta turizma koja uzima maha u Srbiji. Ali šta je zapravo medicinski turizam? Ovaj vid turizma predstavlja putovanje ljudi u druge države ili gradove sa ciljem primanja medicinskih tretmana u toj državi.

Medicinski turizam je pre svega način da se poboljša zdravstvena sigurnost i poboljšanje zdravlja putnika time što će otići na određenu destinaciju. Od skora je i naša zemlja u jedna od destinacija u koju se dolazi zbog medicinskog turizma, uglavnom zbog zubara i estetske hirurgije koji su mnogo povoljniji ovde nego u inostranstvu, a kad je reč o fizikalnoj medicini i vrstama fizikalne terapije, ponude su još povoljnije.

Ako vas zanima kako je nastao medicinski turizam i kako izgleda takva vrsta turizma u Srbiji, o svemu tome može saznati u nastavku teksta.

Kako je nastao koncept medicinskog turizma u Evropi?

Kao što vam je možda već i poznato, Evropljani su bili ti koji su razvili koncept modernog odmarališta, odnosno banje, gde se ide radi oporavka od neke teške ili duge bolesti. Trend su započeli Britanci, odnosno britanska elita koja je verovala da morska voda i vazduh maju isceljujući efekat po organizam, zbog čega je Engleska doživela pravi bum različitih spa centara i lečilišta onih koji su mogli da priušte put do tamo.

Moderni medicinski turizam se razvio korak dalje od klasičnih banja i spa centara, i danas podrazumeva pružanje široke palete sofisticiranih i visokokvalitetnih usluga. Ova vrsta turizma ubrzano postaje izuzetno isplativ biznis koji se ubrzano razvija u mnogim zemljama sveta.

Pojedine zemlje su čak specijalizovane za određenu vrstu zahvata, kao što je Mađarska na primer za stomatologiju ili Tajland za operacije promene pola. Argentina, Bolivija, Brazil i Kolumbija su najpoznatije po usluzi plastične hirurgije. Takođe postoje i brojne turističke agncije koje u sklopu svoje ponude nude osiguravanje smeštaja turista pre i nakon estetskog zahvata, ili oporavka.

Njaveća pretnja korišćenja medicinskih usluga u drugoj zemlji za potencijalne korisnike je moguća nesigurnost, i mogućnost dobijanja neadekvatne zdravstvene usluge u odnosu na onu koja se očekuje, i u odnosu na onu koju bi dobio u spostvenoj zemlji.

Medicinski turizam u Srbiji

Iako postoji interesovanje, na svetskoj mapi zdravstvenog turizma, mi i dalje nismo uspeli da uradimo mnogo toga po pitanju razvoja ove unosne delatnosti. Ono što nam pre svega nedostaje je razvoj strategije na nacionalnom nivou, iako postoji veliko interesovanje naročito za klinike u Nišu, i privatne klinike po Srbiji.

Ono što nam dodatno otežava potencijal je činjenica da nismo članica Evropske Unije, i što nemamo definisane standarde zdravstvene zaštite. Ono što je u Srbiji jako popularno i što cveta kao biznis, to je procedura promene pola, gde je među pacijentima bilo oko 200 srpskih državljana, i preko 1000 inostranih, a veliku populrnost je probudio sin pevačice Šer, koji je izjavio da želi da obavi promenu pola baš u Beogradu.

Kod stranaca je još popularan i dentalni turizam, koji je u psolednjih par godina postao baš zastupljen u našoj zemlji, i uglavnom zahvaljujući inicijativi i ličnih poznanstava naših stomatologa. Kada se uporede cene pojedinačnih usluga u Evropi i Americi, cene dentalnih usluga kod nas sutrostruko niže.

Najpopunjeniji termini su oko Uskrsa i prvomajskih praznika, kad je i sezona godišnjih odmora, kada i posetioci žele da spoje lepo i korisno. Svemu tome je dosta doprineo i internet budući da sad svi potencijalni pacijenti mogu da provere kako i kod koga da idu, bez posredništva agencije. Inostrani pacijenti biraju Srbiju pre svega iz razloga što ono što ovde mogu da urade kod vrhunskih stručnjaka i sa odličnim materijalima teško da bi mogli da priušte u svojim zemljama.

Predviđa se da bi Srbija lako mogla da postane nova uzdanica medicinskog turizma, budući da ima veliki potencijal, sposoban kadar i prelepe krajolike, i jedino što joj je potrebno je veća inicijativa i odgovorna strategija da bi se to i ostvarilo.

Najnoviji tekstovi

Putovanja

Šta treba da ima hotel sa 5 zvezdica?

Godišnji odmori i putovanja su prilike kada volimo da udovoljimo sebi i izdvojimo nešto više para iz novčanika za skupe ...
Dobre stvari

Korak po korak vodič za postavljanje termoizolacije na zidove i krovove

Efikasna termoizolacija jedan je od ključnih faktora za povećanje energetske efikasnosti vašeg objekta. Kvalitetna izolacija ne samo da smanjuje troškove ...