Oglašavanje, a samim tim i reklamiranje proizvoda i usluga je veoma bitna vrsta komunikacije između proizvođača i krajnih korisnika, u cilju informisanja i obaveštavanja potencijalnih kupaca o onome što se nudi. Danas se za oglašavanje većinom koriste masovni mediji kao što su televizija, radio, časopisi, novine, internet, plakati, filmovi, pa čak i video igre.
Razne reklame (kako kod nas, tako i svuda u svetu) možemo videti i na prevoznim sredstvima (tramvajima, autobusima, automobilima…), a mogu se naći i na stanicama gradskog prevoza i slično. Oglasni materijal se stavlja tamo gde ga svi ljudi mogu lako uočiti, a u današnje vreme interneta i sveprisutnosti ljudi na društvenim mrežama, oglašavanje na ovim kanalima je najbolji način za neku firmu da bude primećena.
Ipak, kako bi se u moru istih ili sličnih proizvoda kompanije i brendovi izdvojili, marketinški stručnjaci smišljaju brojne kreativne ideje kako bi se reklamirani proizvodi i usluge izdvojili i zapali za oko potencijalnim kupcima. Važno je biti drugačiji, originalan i upečatljiv kako bi se potrošači odlučili baš za taj reklamirani proizvod ili uslugu.
Sitni reklamni materijal koji ima i praktičnu primenu
Nekada su se u svrhu reklamiranja delili brojni štampani materijali, poput letaka, brošura, kataloga i slično, koji osim propagandne svrhe nisu imali nikakvu drugu praktičnu primenu. A onda se neko pametno dosetio i odlučio da svoj brend, kompaniju, proizvod ili događaj promiviše na sitnim predmetima koji se svakodnevno koriste i imaju široku primenu među ljudima.
Aksesoari koji su svima potrebni
Svaka osoba voli da koristi aksesoare kako bi upotpunili svoju odevnu kombinaciju. Iz tog razloga ovi sitni komadi garderobe mogu biti idealan vid promotivnog materijala. Reklamne kape ili šalovi su odlična ideja, pogotovo za zimske dane, a karakterističan logo neke firme ili događaja može biti savršeni detalj na svakom komadu. Odlična i originalna ideja mogu biti i reklamni kaiševi ili kravate koji ukoliko se fino i sofisticirano dizajniraju mogu imati upečatljiv, a pritom i izrazito moderan izgled.
Kancelarijski materijal i svakodnevne sitnice
Odličan vid reklame mogu biti olovke ili rokovnici koji će na sebi imati oznaku firme ili brenda koji se reklamira. Hemijske olovke se ne koriste samo u kancelarijama, već ih svaka osoba stalno ima uz sebe i kao takve odličan su promotivni komad koji garantuje da će reklamirani proizvod ili brend biti uočen i zapažen od velikog broja ljudi.
Sjajna ideja za skretanje pažnje jeste i reklamni upaljač, privezak za ključeve, šolja ili čak možda USB flash memorija. Svakodnevno korišćene sitnice koji idu iz ruke u ruku su odličan vid širenja reklame, pa pored kreativnog i originalnog momenta, ovakav vid reklamiranja je i veoma efikasan.
Reklamiranje u vidu “street art-a”
Jedno od najupečatljivijih, ali i najslobodnijih kreativnih izražavanja jeste kroz street art, odnosnu uličnu umetnost. Oglašavanje korišćenjem ovog vida umetnosti naziva se “gerilsko reklamiranje”, a street art reklame mogu biti u formi nalepnica, ispisivanja sprejom ili crtanja grafita. U svakom slučaju svaki prolaznik sigurno će zastati pored jedne ovako upečatljive reklame i baciti pogled, a možda i fotografisati, pa samim tim proizvod može dobiti i besplatnu reklamu na nečijem instagramu.
Neka reklama izađe iz okvira – bukvalno.
Bilbordi su tradicionalan metod oglašavanja, a možda i najčešći vid reklame koji se može zateći gotovo u svakom gradu, svakoj ulici… I sigurno bi bilo pravo iznenađenje zateći bilbord koji ne izgleda kao dosadni, šljašteći četvorougao. Tu kreativnost, a i umetnost stupaju na scenu, pa tako postoji mnogo načina da se napravi 3D bilbord koji će biti iskočiti iz šablona i ustaljenih okvira, ali i svojom neobičnošću privući pažnju ljudi, što svakako i jeste glavni i osnovni cilj reklamiranja.
Humor uvek ima dobar prolaz
Dobri i kreativni oglasi imaju jedan zajednički sadržalac i temelj na kojem je izgrađen kvalitetan reklamni oglas, a to je najčešće humor. Humor je odličan vid komunikacije proizvođača sa krajnjim korisnicima jer podrazumeva neki vid intimiziranja. To je kao stvaranje interne šale sa potencijalnim kupcima, što pomaže u sticanju i građenju poverenja između dve strane.
Ne treba se plašiti aluzija
Vrhunac kreativnosti može biti stvaranje intrigantne, a opet ne previše škakljive aluzije, koja će naterati kupca da dva ili više puta pogleda reklamu, plakat ili bilo koji drugi vid oglasa ne bi li na pravi način razumeo šta proizvođač zapravo želi da poruči. Samim tim reklama će se urezati ljudima u glavu, a u doba digitalnih medija ovakve reklame sigurno će dobiti svoj “besplatni marketing” od strane korisnika društvenih mreža, pa će šerovanjem stići i do većeg broja ljudi.
Ono što je važno znati kod oglašavanja jeste da uvek pre puštanja neke reklame u etar treba pažljivo istražiti tržište i usredsrediti se na ciljno tržište, odnosno onu populaciju kojoj je proizvod ili usluga namenjen. Tek tada treba posegnuti za kreativnim i originalnim načinima oglašavanja koji će zapasti potencijalnim kupcima za oko.
Naravno, prilikom kreativnosti i puštanja mašti na volju neophodno je voditi računa i ne preći granicu dobrog ukusa, pa tako npr oglašavanje na ljudskom telu ne bi trebalo da bude opcija iako postoje primeri i takvih slučajeva. Važno je pronaći meru, a uz kreativne i zanimljive marketinške trikove proizvod će sigurno biti plasiran na odgovarajući način.