Izrada web sajtova ili online prodavnica smatra se kao logičan početak online poslovanja. Međutim, treba pomenuti i aplikacije za mobilni ili mobilne aplikacija. Izrada mobilnih aplikacija je, nažalost, manje popularna na našem tržištu nego što bi trebalo da bude.
Ukoliko spadate u grupu ljudi koja će na ovakvu ideju odmahnuti rukom i reći da je ovo samo trošak novca, trošak vremena, i da to jednostavno nisu isplativi poslovni potezi, razmislite još jednom.
Ove aplikacije mogu mnogo više da ponude nego što se čini na prvi pogled.
Promena poslovnog okruženja
Hajde da napravimo jednu pretpostavku. Tačno je da veliki broj poslovanja može bez mobilnih aplikacija. Međutim, ukoliko bi želeli da unapredite poslovanje i poslovne operacije, smanjite troškove i ljudske resurse, onda je ovaj tip aplikacije pun pogodak.
U redu, prihvatimo i taj argument da možda svako poslovanje nije spremno za aplikaciju ili mu ne treba. Ali, nije ni svako poslovanje gigant kao AirBnB. Uostalom, samo pogledajte šta se dešava u vašem najbližem (virtuelnom) okruženju.
Čitavo poslovno okruženje se menja da se prilagodi internetu i potrebama budućnosti. Aplikacije kakve vidimo sada menjaće se u budućnosti. Ali, ono što se neće menjati jeste njihova namena i kvalitet koji pružaju kako za poslovanje tako i za korisnike.
Posao je mnogo lakše voditi putem aplikacije. Ona smanjuje vreme za koje korisnik obavlja kupovinu, a takođe mu i omogućava da lako i brzo ispuni svoje potrebe.
Ovo je samo najočigledniji benefit ovakvog razmišljanja. Ali, tu ima mnogo više od toga.
Aplikacije za mobilni
Dakle, ove aplikacije se prave da bi nadogradile posao. Aplikacija nije tu da čini nekakva čuda, već samo da automatizuje, ubrza, i unapredi poslovanje.
Izrada mobilnih aplikacija je ustvari taj proces koji povezuje krajnjeg korisnika i poslovanje tako da obe strane imaju najbolje moguće poslovnog iskustvo. Aplikacije za mobilni, zato, moraju da uzmu u obzir to kakav je prosečni korisnik usluge ili proizvoda poslovanja.
Mobilne aplikacije, pre svega, su “sašivene prema meri” korisnika. Ona ne moraju da budu čuda tehnologije, tehnike, programiranja i kodiranja. Naprotiv, njihova jedina namena je u tome da uspeju da olakšaju vršenje usluge ili dobijanje proizvoda.
Kada to uspete, vaše inicijalno ulaganje će se ispalti. Prosta osnova tog razmišljanja jeste da umesto što ćete imati ogroman posao da vodite neki sajt, napravićete aplikaciju koja će taj posao vršiti za vas.
Budućnost je stigla
Stavite to u sledeći kontekst. Možda izgleda da se poslovno okruženje neće puno promeniti u budućnosti na Balkanu narednih 300 godina. Ali internet ne poznaje takve granice, i on od korisnika zahteva da se promene da bi ga koristili.
Da se vratite 20 godina unazad, niko ne bi verovao da će postojati nekakav Facebook ili slična aplikacija. Ali, ona itekako postoji, itekako se koristi, i postala je deo standardne upotrebe.
Današnji korisnik, koliko god bio naviknut na upotrebu Google pretraživača, uvek gleda kako da skrati proces. Pogotovo, ukoliko je u mogućnost da postoji neka aplikacija koja će rešavati njegove probleme.
Naravno, budimo realni, to nije ceo posao. Ali to i jeste lepota i magija digitalnog poslovanja. Vi morate da složite takvu strategiju da iskoristite sve svoje resurse. Tako, napravićete web sajt ili ćete napraviti internet prodavnicu, a to ćete začiniti digitalnim marketingom.
Na taj način ćete pomoći da vaša aplikacija stigne do ključnih korisnika aplikacije. Tako, aplikacija postaje profitabilna za vaše poslovanje i unapređuje ga.
Kada je već navikao da nešto kupuje i koristi kod jednog proizvođača, on nema razloga da njega nema. Upravo se zato ulaže ogroman novac u istraživanje korisnika i testiranje da bi se napravila što korisnija aplikacija za samog korisnika.
Mobilne aplikacije i njihove prednosti
Hajde da to zamislimo na sledeći način. Pogledajmo koje su očigledne prednosti koje donosi mobilna aplikacija.
Krenimo od tehničke. Naime, kada imate aplikaciju, potreba za vašim sajtom će biti smanjena. A takođe, pristup marketingu će biti drugačiji. Dok tradicionalan sajt zavisi od konstantnog oglašavanja, aplikacije se oglašavaju drugačije.
One nude konkretno rešenje za konkretan problem, i imaju svrhu samo da reše taj problem. Uz to, kako je aplikacija napravljena samo za tu svrhu, ona je pravljena i za potrebe određenog korisnika.
Čitava upotreba mobilne aplikacije treba da bude jednostavna. Aplikacije za mobilni dolaze sa pojednostavljenim interfejsom koji treba da omogući svakom korisniku da se na njoj lako snađe. Izrada mobilnih aplikacija mora da ima još jedan bitan element, koji je ujedno i možda najveća prednost.
To je smanjenje troškova i povećanje profita. Standardni sajt ili web shop od vas očekuje da imate čitav tim ljudi koji će obavljati različite funkcije. Aplikaciju je dovoljno da neko održava i da bude siguran da ona radi bez problema.
Ona nastavlja da vrši posao bez potrebe za preteranim i dodatnim troškovima, olakšava prodaju, i shodno tome podiže profit. Ukratko, to su najveće prednosti ovakvih mobilnih aplikacija.
Izrada mobilnih aplikacija
Sve što ostaje jeste da izradite aplikaciju za vaše poslovanje. Naime, to može biti investicija, ali, jednom kada je napravite, možete očekivati da će se vaše poslovanje znatno unaprediti.
I što je najbitnije, uradite to što pre. Razmislite samo kako su se ljudi tokom istorije bogatili. Tako što su pre drugih usvajali i koristili nove tehnologije. Budite pametniji od ostalih.