Evo kako poboljšati kvalitet sna

Kvalitet sna je važan kako bi celo telo ostalo zdravo i jako, ali i kako bi vi uživali u danu pred vama. Donosimo vam savete koji će vam, ukoliko ih primenite, pomoći da brže zaspite i budite se odmorni i sveži za posao i druge dnevne obaveze. 

Nije dovoljno samo spavati određeni broj sati, ukoliko se u toku sna prevrćete i konstantno trzate, ustaćete bezvoljni i umorni. Istraživanja stručnjaka su pokazala da je pored samog sna za odmor i zdravlje čitavog organizma važan kvalitet istog. San treba da bude čvrst i miran kako bi se telo potpuno opustilo i regenerisalo tokom noći. 

Kvalitetan san utiče na psihu, ako je dobar postajemo vedri i nasmejani, dok telo ostaje vitalno u godinama koje slede! Jasno je da ćete u toku narednog dana zahvaljujući kvalitetnom snu biti produktivniji, nećete biti izlomljeni i neće vas boleti svaki mišić. Zato promenite nekoliko navika, poboljašte kvalitet svog sna i dovedite organizam u harmoniju

Neka vas u krevet ispraća prijatna atmosfera u sobi a ne pametni uređaji i posao

Napravite prijatnu atmosferu u sobi u kojoj spavate, kako biste imali kvalitetan i miran san. Ovo se najpre odnosi na pametne uređaje i televizor. Za dobar san potreban je mir i sigurnost, a uz glasne reklame na vašem tv-u to jednostavno nije moguće. Nemojte praviti izuzetke, ni ako su u pitanju najbolje komedije, ni neki romantični filmovi za koje mislite da će vam doneti relaksaciju. Verujte ništa vam neće doneti san tako dobro kao tišina i mir u sobi.

Plava svetlost sa vašeg mobilnog telefona, tableta i računara zbunjuje oči koje pokušavaju da se skoncentrišu. Oči se ne  pripremaju  za san i zbunjene su kada kada ih zaklopite, tako da se neko vreme prevrćete po krevetu i pokušavate da zaspite. To vas još više iritira, posebno ako znate da sutra morate ustati rano. Zvuči smešno kad tako opišemo ali postoji niz Američkih studija koje dokazuju da plava svetlost mobilnog telefona primorava mozak na budno stanje i potrebno mu je znatno više vremena da uplovi u miran san. 

Budite se umorni zbog ove loše navike, a utiče i na pojavu košmara. Ukoliko čitate vesti na mobilnom telefonu pred spavanje sigurno ste naišli na nečiju lošu ekonomsku situaciju ili stravičan udes koji ostaje u vašoj podsvesti (a dovoljno je pročitati samo novinarski naslov) tako da mozak informacije rezimira tokom noći, te se susrećete sa ružnim snovima. 

Poslovne obaveze ostavite za sutra ili ih završite tokom poslepodneva, jer je telu u večernjim satima potrebno opuštanje kako bi utonulo u san a ne naprezanje, izračunavanje ili pisanje mejlova! 

Ušuškanost u krevetu stvara osećaj bezbrižnosti tako da se kvalitet sna povećava!

Ukoliko ste ušuškani u svom krevetu, sa prijatnom mekanom posteljinom osećaćete se sigurno i bezbrižno tako da brzo zaspite. Kvalitet sna se povećava i osećaćete se odmorno u jutarnjim časovima, bićete spremni za dnevne obaveze. 

Udnobnost kreveta i posteljine nas generalno opušta, čak i ako se u toku dana pokrijete svojim omiljenim ćebetom osećaćete se rasterećeno i mirno. Birajte pamučnu posteljinu. Pamuk deluje nežno na vašu kožu i ne sadrži alergene. Praktičan je za pranje i može trajati baš dugo posebno ako se pravilno čuva od spoljašnjih uticaja u vakuum kesama. Vakuum kese su sve popularnije, jer sprečavaju prodor prašine, moljaca i drugih insekata do vaše posteljine čija je čistoća važna za lepotu vašeg tela i lica! 

Smanjite unos kofeina i alkohola, kvalitet sna će se povećati

Stručnjaci navode da se jedna šoljica kafe, odnosno doza kofeina unutar nje, zadržava u organizmu osam sati nakon ispijanja. Utiče na celokupno telo ubrzavajući srčani ritam tako da imate više snage za dnevne aktivnosti, ali ukoliko je popijete suviše kasno može izazvati insomniu ili ćete u najboljem slučaju lagano zaspati i prevrtati se i buditi tokom noći. 

Izbegavajte kafu nakon dva sata poslepodne, ispijajte je u ranim jutarnjim časovima i tokom prepodneva ukoliko ne možete potpuno da se odreknete tog božanstvenog napitka! 

Alkohol uspavljuje, to je istina, ali crpi iz organizma vodu tako da se budite dehidrirani. Narednog dana ljudi se najčešće osećaju tromo i nemaju snage za dnevne aktivnosti, tako da vam ništa ne znači činjenica da ste brzo utonu u san! 

Kada smo već kod lakog i brzog uspavljivanja, najvažnije je biti blag prema sebi!

Nikako slatkiše pre spavanja

Slatkiši su veliki neprijatelji sna i to nije nikakva tajna. Gotovo da ne postoji osoba koja bi odolela ukusu svog omiljenog kolača, ne vodeći pritom računa u koje ga vreme konzumira. Ako se na stolu pred vama nalaze plazma kuglice, štrudlice sa makom ili neki čokoladni kolač, gotovo ste odmah izgubili bitku. Ali uvek imajte na umu da će vas visok nivo šećera držati budim mnogo više nego što to planirate. Jedna kockica čokolade stimulisaće procese u organizmu za ubrzanje metabolizma, a to je upravo suprotno od onoga što želite da postignete.

Ne vršite pritisak na sebe! 

Zavolite sebe i nemojte vršiti pritisak i osećati krivicu ukoliko ove nedelje niste najbolji roditelj, najbolji na poslu ili završili sve planirane obaveze! Dugoročan osećaj krivice stvara tenziju u vašem umu i dovodi do anksioznosti i poremećaja sna.

Izdvojte vreme za sebe i posvetite se ljudima koje volite pred odlazak u krevet. Bolje je zaspati uz zagrljaj nego uz loše misli o poslu i strahu od neuspeha, samim tim ćete biti pozitivniji i kvalitet sna će se podići na viši nivo!