Internet je danas preplavljen raznolikim sadržajem, pa je tako pravi izazov za svakog vlasnika sajta kako da se istaknu od konkurencije i privuku što više posetilaca na svoju veb stranicu. Mnogobrojni linkovi i pasusi navode korisnike na skrolovanje i kratko zadržavanje na istim tim stranicama.
Vlasniku sajta je cilj da svoje posetioce pretvori u kupce. Ukoliko ste vlasnik sajta, da to postignete, potrebno je da posetioce upoznate sa vašim brendom i pružite im vrednost kako bi oni stekli poverenje i načinili prvi korak ka kupovini vašeg proizvoda ili usluge.
Za ostvarenje vašeg cilja, neophodno je da preduzmete korake pomoću kojih ćete uspešno zadobiti veći broj posetioca na vašem sajtu, stoga vam u nastavku navodimo 8 saveta kako da to postignete.
Pronađite vašu ciljnu grupu
Identifikujte sa kojom grupom ljudi želite da komunicirate i kome se obraćate. Zamislite vašeg idealnog kupca, ova metoda će vam pomoći da lako kreirate adekvatan sadržaj za publiku. Koje su njihove potrebe? Koji problem imaju? Kako vi možete da rešite njihov problem? Na taj način ćete dobiti posetioce koje želite i od kojih su velike šanse da će postati vaši kupci, pretplatnici ili korisnici vaših usluga.
Istaknite najbitnije
Navigacija, odnosno kretanje po stranicama na vašem sajtu treba da bude lako za svakog vašeg posetioca. Kroz samo par jednostavnih klikova je potrebno da dođu do željenog odredišta i informacije za kojom su tragali. Navedite sve bitne stavke vezano za vas ili vaše preduzeće i proizvode ili usluge koje pružate. Stranice ispunite kvalitetnim sadržajem i potrudite se da odgovorite na sva potencijalna pitanja koja bi vaši posetioci mogli da imaju dok se nalaze na nekoj od pomenutih stranica.
Budite konzistentni
Ukoliko vodite blog na vašem sajtu, napravite raspored i plan objava, tako da sekcija Blog bude uvek osvežena sa novim sadržajem. Posetioci treba da budu na prvom mestu, i zato je važno da zadobijete njihovo poverenje. Redovnim objavama možete da podignete interesovanje publike tako da željno iščekuju vaš sledeći članak koji će im dati korisne i zanimljive informacije o sferi u kojoj se nalazite. Kada jednom započnete sa objavljivanjem sadržaja nastavite u tom kontinuitetu, jer takav pristup predstavlja dobar početak ka izgradnji odnosa sa vašom publikom.
Poboljšajte SEO optimizaciju
Da bi korisnici vaš sadržaj videli među prvim kada odu na svoje pretraživače, za to je zadužena SEO optimizacija. Korisnici koji znaju konkretno šta žele i šta traže, oni pretragom na pretraživaču razgledaju izbor ponuđenih stranica. Kako bi se vaša stranica pojavila na vrhu pretraživača, neophodno je da optimizujete sajt za pojmove koje kucaju ljudi kojima je vrlo moguće, zanimljivo baš ono što vi imate da im ponudite. Pored optimizacije, brzina i izgled sajta su samo neke od stvari na koje je takođe potrebno obratiti pažnju kako bi vaša stranica bila “user friendly”.
Iskoristite društvene mreže za reklamu
Društvene mreže su danas popularne i velika koncentracija ljudi se nalazi na svakoj od njih. Zato je važno pratiti trendove i uvoditi novine svaki put kada se ukaže mogućnost. Reklame su prečica za ostvarenje sve većeg broja posetioca vašeg sajta – što znači i većeg broja prodaja, odnosno profita. Prilikom kreiranja reklame, budite specifični, odredite starosnu granicu i interesovanje ljudi koje želite da privučete. Kada saznate gde se nalazi vaša ciljna grupa, iskoristite baš taj kanal da se oglasite i predstavite publici i na taj način učinite korak da ih konvertujete u vaše kupce.
Pozovite na akciju
Kada kreirate idealan sadržaj za publiku, predstavite sebe i vaše proizvode, nakon toga je obavezan poziv na akciju. Poziv na akciju je element koji je najbitniji za vas. Ovo “dugme” usmerava ljude da kupe ili da kliknu na ono što vi kao vlasnik sajta želite da vaši posetioci urade. Ista je stvar kada želite da pratioce na društvenim mrežama navedete da posete vaš sajt. Nekada to možete da uradite kroz slike ili interesantne tekstualne objave, ali jedno je sigurno, morate da budete jasni koje akcije je potrebno da preduzmu da bi došli do krajnje destinacije, u ovom slučaju – to može biti dolazak na vaš sajt.
Izgradite konekciju sa posetiocima
Vaša publika koja ostaje sa vama znači da ima poverenje u vas. Suština je da sve vaše prvobitno čitaoce konvertujete u posetioce koji će biti redovni na vašem sajtu i koji će biti vaši verni kupci. Do tog stepena se dolazi tako što ostvarujete konekciju sa njima. Poželjno je da konverzacija i ton obraćanja publici budu prijateljski. Ljudi treba da se osećaju prijatno dok konzumiraju vaš sadržaj. Iskrenošću i povezanošću sa publikom ćete uspeti da održite dublji odnos sa njima kao i da pridobijete njihovu lojalnost.
Pišite naslove koji će da privlače pažnju
Kvalitetan sadržaj može da prođe neopaženo ako tekst iznad njega nije dovoljno primamljiv i tako ne probudi znatiželju kod ljudi. Zato je korišćenje određenih reči u naslovima preporučljivo, jer će tako čitaoci biti zainteresovani da pročitaju više o temi koja je aktuelna. Uz pomoć naslova birate tačno publiku koja će pročitati sadržaj koji se nalazi na stranici, nakon toga, ukoliko im se sadržaj dopadne, mogu postati vaša verna publika i redovni posetioci na vašem sajtu.
Kao što možete da primetite, razni su načini za privlačenje publike i posetioca na vašem sajtu. Kada targetirate vašu ciljnu grupu, uvek se trudite da im plasirate kvalitetan sadržaj kako bi stvorili poverenje u vaš brend. Isto tako, povećajte interakciju sa njima tako što ćete koristiti društvene mreže kao alat za komunikaciju i mesto gde ćete biti dostupni za sva pitanja i odgovore. Primenom navedenih saveta, ostvarićete veći broj posetilaca, a sa većim brojem posetilaca imaćete i veće prihode. Vaši korisnici nakon što steknu poverenje u vas će biti sigurni u svoje odluke vezano za kupovinu, a to čini da su obe strane u ovom slučaju zadovoljne, što je veoma važno za vas, podjednako koliko i za njih.