Dobre stvari

3 najbitnija SEO faktura za uspešno rangiranje sajta u 2022. Godini

prikaz ekrana na kom su analize i faktori

SEO je izuzetno dinamična oblast koja u Srbiji nakon pandemije Covid-19 nastavlja da se razvija sve brže i brže svakim danom. Dok Google-ova misija pružanja najrelevantnijih i najpouzdanijih dostupnih informacija ostaje ista, svake godine, pa čak i meseci, nove promene koje se dodaju u njegov algoritam rangiranja. Imajući to u vidu, nikada nije bilo važnije pratiti promene u algoritmu za rangiranje Google pretrage. Predstavljamo vam 3 najbitnija faktora za rangiranje:

  1. Izgradnja povratnih linkova – Backlink

Povratni linkovi su jedan od najjačih signala za rangiranje u Google-ovom algoritmu pretrage. Što više veza imate sa više domena visokog autoriteta, veće su šanse da se dobro rangirate za najbolje ključne reči. Web shop-ovi treba da obrate veliku pažnju na svoje profile povratnih veza, posebno imajući u vidu nedavna ažuriranja kao što je „Penguin 4.0“, koji je čistio i filtrirao sajtove sa profilima povratnih linkova niskog kvaliteta.

Izgradnja povratnih linkova pored toga što je najjači signal je i najzahtevniji posao kada je u pitanju SEO. Da biste uspešno gradili linkove za svoj sajt pre svega su vam potrebni SEO alati kao što je ahrefs, majestic ili drugi SEO alati sa kojima možete da analizirate konkurenciju i potencijalne sajtove na kojima želite da se nađe link od vašeg sajta.

Druga stvar je strpljenje. Sama potraga za sajtom koji odgovara vašim kriterijumima može da potraje.

Ali tu nije kraj.

Da biste uspešno plasirali link od vašeg sajta potrebno je malo umeće u komunikaciji da ubedite vlasnika sajta zbog čega je njemu/njoj korisno da objavi vaš link na njegovom/njenom sajtu. Često ti pregovori mogu da traju dugo i bez uspeha.

Statistički gledano u Srbiji na poslatih 100 email upita za postavljanjem linka samo 3-7% se završi uspešno ako ste dobri u pregovorima.

Sam linkbuilding proces zahteva puno vremena kako u obradi podataka tako i u komunikaciji koja često ne ide u onom smeru u kom želimo. 

SEO platforma za izgradnju linkova

Zbog toga su SEO stručnjaci iz LinkUp firme osmislili prvu SEO platformu u Srbiji za linkbuilding koja objedinjuje stotine portala iz Srbije i regiona na jednom mestu sa svim neophodnim SEO metrikama za kvalitetnom i uspešno rangiranje sajta. U saradnji sa programerskom firmom Digital Circle iz Novog Sada koja je njihove ideje sprovela u delo ovaj jedinstveni projekat je startovao sa radom 1. Novembra i već su zabeleženi prvi rezultati

  1. Kvalitetan i optimizovan sadržaj

Sadržaj koji se dobro rangira u većini slučajeva je dobro optimizovan i pokriva širok spektar relevantnih podnaslova. Sadržaj mora da pruži korisne informacije korisniku i treba da sadrži zaniljiv vizuelni sadržaj kako bi dopunio tekstualni sadržaj.

Napomena: Kvalitet svaki put nadmašuje kvantitet. Fokusirajte se na vrednost, a ne na broj reči.

Dužina teksta

Ne postoji jasno pravilo o optimalnom broju reči za članak, pošto se ono razlikuje od teme do teme. Međutim, relativno duži, sveobuhvatniji sadržaj obično postiže viši rang u pretrazi. Studija Nila Patela otkriva korelaciju između dužine sadržaja i najviših pozicija u Google pretrazi.

Pro SEO tip

Koristite Google-ovu semantičku pretragu da biste optimizovali ciljanje ključnih reči u svojim člancima. Semantičke upite možete pronaći tako što ćete pregledati rezultate „srodne pretrage“ na dnu stranice rezultata Google pretrage.

Na primer, pretraga za “digitalni marketing“ prikazuje srodne pretrage.

Ako pišete informativni članak o digitalnom marketingu, možete koristiti ove semantičke upite da biste bolje optimizovali srodne ključne reči.

  1. RankBrain

Treći najvažniji signal za Google rangiranje je RankBrain, koji ima za cilj da pruži najrelevantnije i najkorisnije rezultate boljim razumevanjem namere korisnika iza upita za pretragu. RankBrain koristi mašinsko učenje da razume složene pretrage i njihovu povezanost sa određenim temama, uzimajući u obzir kako se korisnik ponaša prema tačnom skupu rezultata pretrage. Dakle, rezultati pretrage koji imaju više uspeha kod korisnika bivaju nagrađeni višim rangiranjem.

Korisničko iskustvo

Teško je tačno reći kako izmeriti efekat UX-a, jer se razlikuje u zavisnosti od industrije i demografije. Deo ovoga pokrivaju metrike Core Veb Vitals koje su od skoro uvedene kao jedan od faktora za rangiranje. Postoji jaka veza između odgovarajućeg UI/UX-a i top pozicija na SERP-u.

Najnoviji tekstovi

Edukacija

Tradicionalni marketing i strategije zasnovane na njemu

Marketing je bio ključan deo poslovanja od trenutka njegovog nastanka. Međutim, tokom godina, metode i strategije koje se koriste u …

Putovanja

5 najegzotičnijih ostrvskih destinacija za putovanje

Putovanje na egzotična ostrva kao u filmovima postalo je san mnogih putnika širom sveta. Ostrvski rajevi nude ne samo nezaboravne …

Dobre stvari

Ručno birana kolekcija.

Preporuke