Bilo da ste preduzetnik većeg ili manjeg preduzeća, do uspešnog poslovanja na internetu mogu da vas dovedu različite marketinške strategije.
Možete, na primer, biti prvi na Guglu za različite pretrage koje su u vezi sa vašom ponudom. Ili možete da imate impresivnu ciljanu kampanju na društvenim mrežama.
Internet marketing je prilično širok pojam koji obuhvata niz marketinških taktika i strategija.
Ističemo 16 načina za internet promociju vašeg preduzeća koji vam mogu pomoći da skrenete pažnju na svoju ponudu, povećate posećenost vašeg sajta i prodaju vaših proizvoda i usluga.

1. Napravite blog i redovno objavljujte visokokvalitetan sadržaj.
Ako vaše preduzeće nema blog, možda biste trebali ponovo da razmotrite ovu mogućnost – trgovci koji redovno objavljuju tekstove na svom blogu, prema nekim istraživanjima, dobijaju 67% više prednosti od onih koji ne bloguju.
Jedan od najvažnijih načina na koji možete da promovišete vaše poslovanje putem interneta jeste da napravite blog na kom ćete redovno objavljivati visokokvalitetan sadržaj. Ovo je definitivno vrlo dugoročna strategija i neće postati profitabilna preko noći, ali svaki preduzetnik mora da shvati važnost prihvatanja ove metode internet marketinga.
Blog vam može pomoći da doprete do većeg broja ljudi i da se dokažete stručnim u određenoj sferi poslovanja. Potrebno je da budete uporni i sposobni da biste podstakli publiku na veću angažovanost, bilo da je to podela vašeg teksta ili komentarisanje na društvenim mrežama. Tako ćete uspostaviti dvosmernu komunikaciju sa vašom publikom i znaćete šta ona misli o kvalitetu vaših proizvoda i načinu poslovanja.
Izgradnja bloga u bilo kojoj oblasti poslovanja ne pomaže samo povećanju publike, već utiče i na stvaranje autoriteta, što će privući pažnju potrošača, medija i vlasnika biznisa.
2. Vođenje LinkedIn profila.
LinkedIn je društvena mreža za poslovne ljude koji žele da ostanu u kontaktu sa drugim ljudima u svojoj oblasti poslovanja da bi nastavili da postižu veći uspeh. Čak 80% svih LinkedIn korisnika navodi da je vođenje poslovnog profila na društvenim mrežama ključ uspeha u karijeri.
Vođenje LinkedIn profila može da dovede do poboljšanja vašeg poslovanja, jer pomaže vašim članovima da saznaju više o proizvodima ili uslugama koje nudite, kao i načinu vašeg poslovanja.
Uspešno vođenje LinkedIn profila podrazumeva preuzimanje aktivnije uloge u pisanju i deljenju sadržaja za vaš brend što će dovesti do većeg broja potencijalnih klijenata. Uticaj zaposlenih koji dele sadržaj je ogroman. Konsultujte se s kolegama i pitajte ih koji sadržaj bi bio vredan deljenja na LinkedIn-u.
Bitno je redovno ažuriranje profila što vam daje priliku za upoznavanje novih članova i stvaranje konekcija.

3. Oglašavanje na Fejsbuku.
Skoro svi trgovci na društvenim mrežama (96%) smatraju oglašavanje na Fejsbuku najefikasnijom opcijo reklamiranja na društvenim mrežama, pokazalo je istraživanje eMarketer.
Ne morate biti ekspert da biste započeli oglašavanje na Fejsbuku. Možete sami napraviti Fejsbuk stranicu vašeg preduzeća kako bi ljudi saznali za vaše prozvode/usluge i zapratili vas na mreži, gde ćete kačiti korisne informacije ili fotografije, ali i zanimljive video snimke koje možete i sami praviti.
Kombinujte formate oglašavanja da biste shvatili koje vrste oglasa najviše podstiču publiku da lajkuje i deli vaše postove na mreži.
4. Koristite Instagram.
Preduzetnici koji se bave internet trgovinom mogu iskoristiti prednosti Instagrama da bi predstavili svoje proizvode ili usluge koje nude. To mogu učiniti putem fotografija, video zapisa ili instagram priča. Izgradnja vizuelnog identiteta na Instagramu može znatno doprineti poboljšanju kupovine vaših proizvoda preko interneta.
Ukoliko se ne bavite internet trgovinom, to ne znači da Instagram mreža nije adekvatna reklama za vaše preduzeće! Naprotiv, instagram je takođe neverovatno mesto za kompanije koje razvijaju svest o brendu i povezuju se sa novom publikom.
5. Napravite korisne video tutorijale na Jutjubu.
Želite da dosegnete do velikog broja publike? Počnite da stvarate video snimke za Jutjub.
Pre nego što osmislite plan za vaše video zapise, najpre odgovorite na pitanje “Ko je moja publika?” Poznavanje publike značajno će uticati na vaše odluke o svakom sledećem video snimku.
Potrudite se da pružate korisne informacije publici da bi vaši video snimci bili značajni i vredni. Napravite visokokvalitetan i ubedljiv video u kom ćete opsežno predstaviti temu.
Kao i u bilo kojoj drugoj marketing strategiji, potrebni su vreme i upornost za povećanje publike na vašem Jutjub kanalu.
6. Razvijajte odnos sa svojim kupcima putem imejl marketinga.
Imejl marketing je važan deo strategije kojom bi svaki vlasnik preduzeća trebalo da se bavi, ali to nije lak zadatak. Da biste uspeli u imejl marketingu, morate besplatno davati korisne informacije poput besplatnih izveštaja ili e-knjiga iz vaše oblasti poslovanja. Imejl poruke se lako mogu proslediti drugima, tako da pretplatnici na vašoj listi mogu poslati jednu od vaših marketinških poruka prijatelju ili članu porodice ako uoče nešto što ih zanima. To može dovesti do više pretplata, više klikova i veće prodaje.

7. Delite korisne informacije na forumima.
Forumi su sajtovi gde ljudi sličnog interesovanja mogu izneti svoja mišljenja i komentare, pitati ili odgovarati na pitanja.
Budite aktivni na forumima tako što ćete napisati odgovor koji će biti nastavak prethodne diskusije ili postavite pitanje, komentar, novu vest ili ideju.
Mnogi ljudi imaju pogrešnu strategiju za forume, kao što je slanje spamerskih linkova ili neželjene pošte, zbog čega brzo odustanu od foruma. Ako se ozbiljno bavite internet marketingom vašeg poslovanja, kada pronađete forum iz vaše oblasti poslovanja, pridružite se razgovorima i trudite se da drugima pružite vredne informacije.
Profesionalno ponašanje na forumu je veoma značajno za stvaranje vašeg autoriteta. Prvo i najvažnije, budite drugima od pomoći.
8. Ponudite kupcima besplatan proizvod ili uslugu.
Ljudi će pre prihvatiti nešto besplatno nego što će za to platiti. Prema tome, zašto ne pružite besplatnu uslugu ili proizvod svojim kupcima? Možete im ponuditi besplatnu 15-minutnu konsultaciju ili pokloniti određeni proizvod.
Šta god da ponudite, potrudite se da dobijete lične podatke kupaca da biste mogli kasnije da stupite u kontakt s njima. Kada poklonite proizvod ili uslugu, ljudi osećaju kao da su vam dužni, što će ih podstaći da vam se oduže kupovinom vašeg proizvoda.
9. Koristite aplikaciju Google My Business
Svakog dana milioni ljudi pretražuju na Google-u kompanije poput vaše. Učinite da se vaš poslovni profil istakne i pretvorite te pretrage u svoje klijente pomoću aplikacije Google My Business.
Aplikacija Google My Business pruža vam više od unosa podataka preduzeća na listu. Profil vam omogućava da se lako povezujete sa klijentima na Google pretrazi i na Google mapama. Preko ove aplikacije možete kačiti fotografije, kreirati primamljive ponude i deliti ono što vaše preduzeće čini jedinstvenim da bi klijenti svaki put izabrali vas.
10. SEO Optimizacija sajta.
SEO optimizacija sajta je skup metoda i strategija koje se koriste da bi se povećala preglednost i bolja pozicija na pretraživačima.
Cilj SEO optimizacije sajta jeste bolja pozicioniranost vašeg sajta na Guglu za željenu ključnu reč. Adekvatno optimizovan sajt pružiće vam veću posećenost sajta, što će direktno uticati na povećanje prodaje.
Saveti za SEO optimizaciju: Saznajte šta korisnici žele i pišite sadržaj koji je usmeren ka vašoj publici, ali se potrudite da bude bolji od sadržaja konkurenata; Proverite da li se vaš sajt brzo učitava na računaru i na mobilnom uređaju; Starije postove možete ažuritati i obogatiti ih novim sadržajem; Koristite ključne reči u postovima; Objavljujte sadržaje na društvenim mrežama; Postavljajte interne i eksterne linkove u postove.
Vremenom ćete primetiti da se preglednost sajta i konverzije povećavaju na osnovu vašeg napornog rada.
Kada je vaš sajt visoko pozicioniran na pretraživaču, korisnici će vas lakše naći.

11. Učestvujte u sponzorisanju nagrade ili takmičenja.
Pronađite kompaniju ili poslodavca iz vaše oblasti poslovanja sa kim možete sponzorisati određenu nagradu ili takmičenje. Koristite platforme kao što su LinkedIn ili Fejsbuk da se povežete sa drugima i pronađite kompaniju istomišljenika ili profesionalca koji je spreman da sponzoriše nagradu ili poklon sa vama.
Suština jeste da istaknete vrednost vaše kompanije pred javnošću.
12. Održite govor na stručnoj konferenciji ili na vebinaru.
Ako ste autoritet u svojoj oblasti, zašto ne biste održali govor na stručnoj konferenciji ili na vebinaru? Naravno, TED razgovori bi bili prvi predlog za stručne konferencije, ali mogli biste da govorite na brojnim drugim vrstama konferencija ili čak vebinarima koji su dosta zastupljeni na internetu.
Kada je u pitanju marketing preko interneta, vebinari su jedno od najmoćnijih strategija za prodaju gotovo svega. Što je veća publika, to je veća verovatnoća da ćete moći da prodate svoje proizvode ili usluge. Održani govor pred brojnom publikom omogućio bi vam da steknete veći broj potencijalnih klijenata i da izgradite autoritet u svojoj oblasti poslovanja.
13. Objavite važnu vest u novinama.
Svaki put kada vaše preduzeće učini nešto novo vredno objavljivanja ne oklevajte da obavestite javnost o tome. Objava u novinama doprineće povećanju vidljivosti vašeg preduzeća i podstaći čitaoca da vas kontaktira ili da poseti vaš sajt radi više informacija.
14. Kreirajte unikatan imejl potpis.
Jedan od najjednostavnijih načina na koji možete promovisati svoje poslovanje na internetu je korišćenjem unikatnog imejl potpisa. Postavite svoje linkove i eventualna priznanja koja je vaša kompanija dobila direktno u vaš potpis imejl pošte. Ovo pomaže da promovišete vaše poslovanje osobama s kojima svakodnevno imate kontakt.
U svom potpisu imejl pošte treba da navedete i linkove društvenih mreža, kao i sve relevantne linkove za marketing vaše kompanije, kao što su, na primer, digitalne brošure. Navedite i jednu frazu o svom preduzeću i njegovoj misiji.
Završavanje poslovne imejl pošte potpisom nije samo formalnost. Pomaže u komunikaciji, uspostavljanju imidža vašeg brenda i stvaranju dobrog utiska.
15. Primenite pravilo 80-20.
Pareto pravilo 80/20 podrazumeva da oko 80% ostvarenih rezultata dolazi od 20% uloženog napora. U osnovi, samo mali deo onoga što radimo zapravo daje rezultate. Ovo pravilo primenjeno na prodaju podrazumevalo bi da je 20% kupaca zaslužno za čitavih 80% zarade.
Ako možete da identifikujete koji klijenti ostvaruju najveći prihod za vaše poslovanje, možete povećati prodaju tako što ćete im poslati dodatne ponude i popuste za ostale usluge i proizvode. Možete takođe usmeriti internet marketing ka ovim klijentima.
16. Objavljujte sadržaj na Pinterestu, Flickr-u, Tumblr-u i Instagramu.
Postoji veliki broj popularnih društenih mreža na koje možete postavljati fotografije i video zapise da biste povećali broj posetilaca. Koristite relevantne haštagove i opise da biste pravilno kategorisali šta objavljujete i zapratite druge iz vaše oblasti poslovanja.
Ovo nije strategija koja će odmah pospešiti poslovanje. Potrebno je da budete strastveni i vredni u onome što radite, da biste vremenom videli rezultate vašeg truda. Obavezno komentarišite, lajkujte i bavite se tuđim postovima što je više moguće kako biste napredovali već na samom početku.